tirsdag den 19. november 2019

Boglige julegaveønsker 2019






  1. Jeg drømmer om en dag, at læse mere Agatha Christie, for hendes bøger er simpelthen helt fantastiske. Og jeg elsker virkelig de her gamle detektiv krimier, hvor det mere handler om plot og karaktere end at skrive frygtelige mordscener som ingen kan holde ud at læse. Eller i hvert fald ikke mig. Og hvis jeg alligevel skal starte på hele Poirot serien, så kunne jeg lige så godt starte med at ønske mig de flotte Folio Society illustrerede udgaver, ikke?
  2. Half Baked Harvest er en fantastisk madblog. Hvis du ikke kender den så kan jeg kun anbefale den til skyerne - og Super Simple er deres 2 kogebog. Jeg ejer den første, men 'Super Simple' tiltaler mig faktisk mere.
  3. Dette er en filmbog om Grease og hvordan den blev til. Jeg ejer en lignende af Borte med blæsten og Grease er også en af mine helt store filmfavoritter, så det kunne være ret sjovt, at læse lidt om hvordan den blev til.
  4. Jeg ønsker mig selvfølgelig også den nye Atwood bog som allerede er blevet rost til skyerne af anmeldere og diverse priser. Og så har jeg bare altid gerne ville have en fortsættelse på The Handmaids Tale.
  5. Call Down the Hawk er en spin-off serie af The Raven Boys (Ravnedrengene) og det er et af de universer som jeg glæder mig til at vende tilbage til.
  6. Jeg har længe haft øje på David Days Tolkien bøger og de to nyeste skud på stammen er virkelig smukke. Så de er et must wish.
  7. Downton Abbey! Jeg elsker den serie og slår mig selv oveni hovedet for ikke at have set filmatiseringen endnu - men you know, barnepiger er svære at opstøve. Og jeg elsker når man kombinere kogebøger med en franchise og den her kombination er jo intet mindre end genial. Så jeg ønsker mig selvfølgelig dem begge.
  8. Jeg har det første bind - A Game of Thrones - i den illustrerede udgave og den er simpelthen bare noget af det fineste og nu er bind 2 udkommet - A Clash of Kings, og ja, hvad kan jeg sige. Jeg er en samler.
  9. There´s something about Darcy - Indeed og den her bog forsøger at finde ud af hvor stor effekt Jane Austens fiktive karakter har haft på andre store litterære værker og ikke mindst hvad det er han kan, der gør ham så populær. Det lyder jo bare fantastisk.
  10. Endnu en kogebog der bygger på en historie - denne gang med Little Women.
  11. Minalima har udgivet det seneste skud på deres interaktive børneklassiker serie og ja, jeg er som sagt en samler og de her bøger er virkelig noget af det smukkeste og fineste og flotteste. Så den må og skal hjem og bo hos mig og pynte ved siden af de andre.
  12. Pretty city London er en instagram-konto som viser den aller smukkeste side af London og jeg elsker at se de billeder de lægger op. Jeg elsker nærmest alt ved London, så den her vil være en hel fantastisk bog at have til at ligge man kan bladre og kigge lidt i indimellem. 


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig