onsdag den 27. januar 2021

Bridgerton-bølgen

 

Er du hoppet på Bridgerton-bølgen endnu?

Det er jeg, eller det var jeg for 20 år siden, da jeg læste Bridgerton serien som den løbende udkom. Det er faktisk lidt underligt, at være over en serie som folk først er ved at opdage nu. Det samme er tilfældet med Lisa Kleypas som rigtig mange også først har opdaget efter de er blevet udgivet på dansk. 

Dem der opdager Julia Quinn nu går sågar videre og finder Victoria Holt og Barbara Cartland - og det var dem jeg læste før jeg opdagede Julia Quinn og Lisa Kleypas. De gav mig helt klart en større vibe af Jane Austen end Cartland og Holt formåede selvom de bestemt også skrev underholdende og det var derfor jeg var så grebet af at læse mere af deres forfatterskab. Godt nok har de ikke Austens kvalitet, ej heller skønne sarkasme eller genialitet, men de var et snert af en verden hvor Austens ord og Austen selv levede - derfor læste jeg rub og stub. Indtil jeg var ovre det. 




Indtil tv-serien der er på Netflix. Efter at have set den er jeg hooked og vil have mere. Jeg vil have sæson 2 ligenu! Så jeg gik straks i gang med en ulæst Julie Quinn bog fra hylden 'Because of Miss Bridgerton' som jeg slugte forholdsvis hurtigt - meeen den giver mig ikke samme fornøjelse som bøgerne gjorde for 20 år siden - og jeg var slet ikke så underholdt som tv-serien. Så jeg forudser ikke at jeg begynder at starte op på de bøger jeg har misset fra Julia Quinns forfatterskab, ej heller genlæse Bridgerton serien. Men tv-serien? Den skal jeg se! Det er noget af det bedste feel good content jeg længe har set og jeg kan ikke anbefale den nok, hvis du er til fest og farver. Overdådige kjoler. En skør - men herlig familie og masser af kærlighed. 

Jeg elsker at de i tv-serien har beholdt de historiske korrekte society regler og elsker alt det 'moderne' de har gjort ved tv-serien. Det kunne Sanditon god have lært lidt af. Og apropos Sanditon, så får vi endelig en sæson 2!! Yay!! Jeg er over the moon, så kan de forhåbentlig slutte den ordentligt. 

Vi får også en sæson 2 af Bridigerton og jeg krydser finger for at vi får alle 8 sæsoner - en dedikeret til hver af Bridgeton søskendeflokken. I øvrigt - Soundtracket til tv-serien er mindre genial - kombinationen af ny og gammel - EPIC!

ÅH, jeg får helt lyst til at gense tv-serien igen nu jeg snakker om den. Så ja, jeg er med på Bridgerton bølgen igen. Ikke bøgerne, men helt klart tv-serien. 


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig