søndag den 18. april 2021

Mickey og det forsvundne ocean





Mickey og det forsvundne ocean


Forfatter: Denis-Pierre Filippi

Illustrator: Silvio Camboni

Farvelæggere: Gaspard Yvan og Jessica Bodart

Originalsprog: Fransk, Mickey et l'océan perdu

Målgruppe: Voksne

Genre: Graphic novel / tegneserie

Udgiver: Forlaget Comic Factory


Tak til Bog&ide for anmeldereksemplaret / reklame


Nogle skatte skal man bare ikke finde!

Efter mange års konflikt er der endelig fred i verden igen. Mickey, Minnie og Fedtmule er bjærgere. De undersøger vrag fra krigens tid på jagt efter teknologi. Med deres autoskaf lykkes det de tre venner at bjærge en underlig artefakt fra Afskygraven – i skarp konkurrence med Sorteper. Hvad, de ikke ved er, hvad manden bag konkurrencen, professor Krinkelkrogh, vil med artefakten og dens mægtige kræfter. Nogle ting skal man bare lade ligge …


Nogle gange opdager min mand fantastiske bøger før jeg gør - og jeg føler jeg holder mig rimelig opdateret på hvad der rører sig. 'Mickey og det forsvunde ocean' var et fund han lavede som jeg var fuldstændig solgt på da jeg hørte det. Steampunk Mickey for voksne! Genialt! Især hvis man som jeg er opvokset med den lille mus og alle de andre fra Andeby og omegn.  

Den grafiskeroman byder på et forrygende eventyr som følges alt for hurtigt overstået. Så jeg håber der bliver udgivet flere bøger i dette univers. Faktisk har der været udgivet ydereligere to bind på dansk - de to forgående men de kan desværre ikke skaffes længere, hvilket er super ærgerligt. Men det har ingen betydning i forhold til den her historie, man kan sagtens starte med at læse Mickey, Minnie og Fedtmules eventyr fra dette bind. 

Det bedste ved den grafiskeroman er faktisk de overdådige illustrationer af Silvio Camboni. Overdådige fordi der ikke er sparet på farver og detaljer. Havet har et rigt antal nuancer af blå og grøn og Steampunkbyen har så mange detaljer at man kan falde i stave over at opdage små detaljer i billederne. 

Jeg vil mægtig gerne tilbage i det her univers for voksne Mickey fans, så jeg krydser fingre for flere bøger i serien, og anbefaler den her vidt og bredt til andre Mickey nostalgikere. 



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig