onsdag den 15. december 2021

Valdemarsro jul

 





Valdemarsro jul

Forfatter: Ann-Christine Hellerup Brandt

Målgruppe: For dem der går i køkkenet til jul

Genre: Kogebog

Udgiver: Politikens Forlag


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret


Her får du alle de gode, lækre og nemme opskrifter, der hører juletiden til, med alt fra julens sprøde småkager til konfekt, luciabrød, gløgg og brændte mandler til adventens hyggestunder. Du får alle de skønneste opskrifter til det helt store klassiske julefrokostboard og ikke mindst alle opskrifterne til at lykkes med den klassiske julemiddag.


Valdemarsro jul er den bedste grundbog jeg har set i julemadlavning, der er alt i den bog lige fra julens klassiske småkager til de traditionelle retter til julemiddage og julefrokoster. Hvis du lige går og tænker på en bestemt juleopskrift du mangler, så skal du helt sikkert ikke søge længere end denne bog. Ann-Christine fra bloggen Valdemarsro har været grundig. Alt er der.

Det troede jeg faktisk ikke at det ville være ved første øjekast. Bogens forside viser nok bogens mindst traditionelle opskrift, hvilket gør den en smule misvisende efter min mening. 

På bogens bagside står der at bogen kan findes frem hvert år fra kassen med julepynt, men det synes jeg ikke man skal tage at gøre (mine julekogebøger står nu også på hylden sammen med alle de andre bøger), for man skal tidligere i gang med juleopskrifterne end man skal med oppyntningen - så inspirerende er de her lækre opskrifter. Man får virkelig lyst til at lave det hele!

Jeg elsker især hvordan fotografierne af maden står. Der er billeder til hver opskrift - hvilket jeg hader når der ikke er. De står lyst og lækre og knivskarpe - ligesom vi kender og elsker det fra Valdemarsro bloggen.









Bogen er indelt i kapitlerne: julens småkager, julens kager, julens konfekt, julemorgen, Lucia, julens drikke, julemiddag, julefrokost, julens desserter, julens rester og små opskrifter - tips og tricks. Men også sporadisk indimellem opskrifterne kommer Anne-Christine med små tips og tricks, hvilket er meget nyttigt. Bagerst i bogen er der få sider hvor man selv kan tilføje sine egne julenotater. 

Som sædvanlig lavede jeg et par opskrifter fra bogen i forbindelse med den her anmeldelse. Det blev til julede frikadeller og vaniljekranse - begge dele var lækkert og det var nemt at gå til opskrifterne. 

Stor anbefaling herfra - hvis man skal leder efter en julegrundbog så skal man ikke lede længere. Den her har det hele.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig