tirsdag den 5. april 2022

Snehild - Vølvens vej




Snehild - Vølvens vej

Forfatter: Anne-Marie Vedsø Olesen

Genre: Fantasy

Serie: Vølvens vej 1

Målgruppe: Voksne

Udgiver: Lindhardt og Ringhof


Tak til Lindhardt og Ringhof for anmeldereksemplaret



Snehild kommer til verden midt under en blodig krig. Hendes mor flygter gennem skovene og videre til Himlinge, hvor Snehild vokser op. Da byens magtfulde ypperstepræstinde Ragnfrid får mistanke om, at Snehild har evner, der overgår hendes egne, beslutter hun, at Snehild må skaffes af vejen …

En medrivende page-turner befolket af jætter, norner og vølver - om stærke kvinder, blodhævn, skæbne og gudernes gunst. Første bog i Vedsø Olesens nye serie, der er inspireret af nordisk mytologi.


Hvor er det fantastisk at der kommer mere og mere fantasy til voksne på markedet og så skrevet af danske forfattere og i dette tilfælde endda af den utrolig dygtige Anne-Marie Vedsø Olesen. Det kunne kun blive godt og det var det også!

Fra første side var jeg med det samme fan af denne nye danske fantasy-serie, for den har alt hvad jeg ønsker mig. En stærk hovedperson, interessante karakterer, et spændende plot, pageturner effekten og så er den tydeligt inspireret af nordisk mytologi. Hvilket er et kæmpe plus. Jeg lod mig rive med fra første side og var fanget i historien fra start til slut. 

Jeg tror nogen fantasylæsere kan blive skræmt lidt væk af skrivestilen når de først åbner bogen, fordi den ikke falder i tråd med de moderne internationale udgivelser. Det må man endelig ikke lade sig skræmme væk af for Anne-Marie Vedsø Olesen skriver smukt og det tilføjer alt sammen til bogens stemme/stemning. Skrivestilen er faktisk meget klassisk dansk og minder mig om de første danske fantasybøger jeg læste.

Første bind i Vølvens vej er ikke for ingenting blevet kaldt for den danske Game of Thrones og det er helt sikkert også det du skal have i hovedet når du åbner bogen. Der er masser af politiske intriger, der er masser af personer at holde styr på og fede kickass kvinder, der er et gennemtænkt plot og det hele går bare op i en højere enhed og det er MEGA fedt.

Jeg glæder mig rigtig meget til at læse bind 2. 





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig