søndag den 1. april 2012

Spellbound review

Sidste bog i Hex Hall serien (nr. 3) Spellbound, af Rachel Hawkins, der handler om dæmonen Sophie Mercer og alle hendes kvaler. Se review af de andre bøger her http://karinhald.blogspot.com/2012/02/hex-hall-review.html


Før jeg begyndte at læse bogen, var mit største ønske for Sophies slutning at hun fik Archer. Da han klart er den rigtige for hende. Prøv at forestille jer (hvis i har læst den første bog) at hun ender med Cal... hold nu op hvor vil hun snakke og snakke og slet ikke få noget respons. Pinlig tavshed…. Hvorimod Archer giver hende det verbale modspil hun har brug for. Hvem det bliver? I wont say hvem... read it and find out.


Serien er stadig utrolig forudsigelig og Sophie er måske lidt for sjov i den her udgave, selvom jeg virkelig elsker hendes humor. Men hvis du elsker de to første bøger, vil du også elske denne, den fortsætter i helt i samme ånd.


Det største minus med bogen, er måske at den burde have været længere. Alt er ligesom lidt for nemt. Og der bliver skøjtet over en del. F.eks. blev der introduceret nye karakterer, som man slet ikke fik lært at hende, eller måske egentlig kunne se noget formål med. Så efter min mening brude bogen have været meget længere... Der var i hvert fald stof nok.


Vi kommer tilbage til skolen, til stor glæde for dem der elskede det element. Når man når til slutningen får man svar på det vigtigste og alt bliver ligesom lukket godt af, i bedste Sophie Mercer stil. Dog også her alt for kort og nem slutning.


Serien er desværre slut for nu, men en af de nye karakterer, Izzy, får sin egen spinoff serie. Personligt glæder jeg mig nu ikke, da jeg slet ikke blev "fanget" af hendes karakter. Ville hellere have mere Hex Hall.



KKKKK - det blev til et mindre K end resten af serien, og det hovedsagelig fordi der sker for meget på alt for lidt plads, uden at det kommer til sin ret. 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig