lørdag den 2. juni 2012

The Goddess Test review



Den første i en serie af Aimée Carter. Serien handler om et nyt tvist til græsk mytologi. (Jeg ELSKER mytologi tvister)

Kates mor har ikke lang tid igen og hendes sidste ønske er at komme til sin hjemby Eden. Eden viser sig at være noget af en mundfuld for Kate. Inden hun får set sig om, bliver hun viklet ind i et hav af begivenheder. Hun møder bl.a. Henry der siger han er Hades og at han vil hjælpe hende med sin mor hvis hun vil blive hos ham og tage gudinde testen. - Den test hvor alle andre piger før hende har mistet livet.


Jeg var RIGTIG glad for bogen mens jeg læste den, også selvom der lige var et par torne i øjet:


Hvad jeg rigtig godt kunne lide:

Skrivestilen var lidt anderledes end rigtig mange af de ungdoms bøger der bliver udgivet i øjeblikket. Hvilket var dejligt forfriskende.

Jeg kunne sagtens relatere til Kate. Hun er en god hovedperson.

Skønne Kate og Henry øjeblikke.

Jeg kan godt lide forfatteren gjorde meget ud af at twiste bogen.

Græsk mytologi!!

Henry generelt!


Hvad jeg ikke så godt kunne lide:

Historien synes at lider under hård redigering, den virker ikke så flydende.

Nogle af bipersonerne var lidt overfladiske.

Lidt for nemt at regne plottet ud.

Slutningen synes jeg ikke var så perfekt, men forfatteren havde måske også viklet sig ind i flere løgne end hun lige kunne forklare sig ud af uden at slutningen ville lide under det.

Jeg savnede noget uddybelse rundt omkring. Og så var der selvfølgelig alt for lidt mytologi, men det håber jeg kommer i de næste bøger.

Henrys lidt urealistiske før-Kate-forhold.

De 7 test var måske lidt for nemme...



Til advarsel, kig ikke bagerst i bogen, hvor der nogengange er ordforklaringer, der er i stedet spoilers. Det giver for meget af handlingen væk.

Alt i alt har serien god potentiale og jeg ser virkelig frem til de næste bøger.

EKSTRA HISTORIE! Vil du have et kapitel for Henrys synsvinkel? HUSK du må kun læse det hvis du har læst den første bog i serien, ellers kommer det til at afsløre for meget af handlingen. Klik ind på http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/HarlequinTEEN/app_306143519444688 hvor der også er andre super extras.

KKKK+
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig