fredag den 22. juni 2012

Tankespind anmeldelse

Julie Clausens Tankespind, udgivet af Tellerup, er en psykologisk Thriller. Den skeler dog en smule over til det overnaturlige.




Ila flytter til København for at læse. I lejligheden bor i forvejen tre andre unge, og Ila vikles ind i et virvar af komplicerede forhold, underlige mareridt og mærkelige hændelser. Langsomt begynder det at gå op for hende at alt ikke er som hun troede. Ilas forstand og tanker manipuleres til det yderste ... og mere til. 


Jeg håber vi får mere af Julie Clausens historier ud på det danske marked, for hun kan virkelig levere en historie! Så er det nu også dejligt med noget dansk original sprog frem for oversættelserne.


Jeg må indrømme at jeg normalt ikke er til tungsindede bøger. De påvirker nemlig alt for meget mit humør. Nok fordi jeg lever mig alt for meget ind i bøger. Jeg havde desværre også regnet "who" ud ret tidligt, dog ikke "how" før senere i bogen. Så slutningen var ikke den store overraskelse for mig desværre. 


Bortset fra det så er det faktisk en rigtig rigtig godt bog. Julie Clausen er en dygtigt historiefortæller, både i sprog og i indlevelse. Sproget er enkelt og let. Handlingen var spændende. Jeg kan godt lide at hun har udforsket nogle menneskers naturlige evne til at opfange nonverbale signaler. Selvom det er en smule overdrevet her, så gør det ingenting, det er kun med til at gøre historien mere virkningsfuld. 


Personerne i bogen er lavet rigtig godt, de står alle ud fra teksten, så de virker levende. Og på ingen måde tvunget eller papagtigt.


Rigtigt flot udført, kan helt klart anbefales, især hvis du omvendt mig godt kan med de lidt mere tungsindede bøger. 


KKKK
Læs et interview med Julie Clausen her på bloggen i morgen.

Tak til Tellerup for anmeldereksemplar
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig