tirsdag den 17. juli 2012

Top 10 tirsdag - Særheder mellem mig og bøger

Jeg kan lige så godt indrømme det med det samme - jeg er en smule sær (nogle vil sige skør) når det kommer til bøger. Jeg tror i hvert fald ikke det er alle der har det sådan her:




1. Jeg opgiver aldrig en bog...... det fortæller jeg i hvert fald mig selv, men hvis sandheden skal frem så er der mange bøger på mit "bibliotek" (også kaldet stedet med de mange bøger) som har et bogmærke i sig, hvor jeg er kommet til. Jeg har sat dem tilbage på hylderne med den intension at jeg skulle læse dem videre senere.... Jeg har ikke fået læst dem endnu...



2. Jeg flytter mine bøger, jeg er i gang med at læse, efter hvor jeg er. Hvis jeg ved jeg er der i længere tid... jeg går ikke rundt med dem hele tiden. F.eks. når jeg skal sove så skal bøgerne ligge på mit natbord... alle sammen. Alle 6 jeg er i gang med at læse... Når jeg står op og sætter mig foran computeren så tager jeg dem med derind.



3. Kærtegnet... hånden glider let hen over coveret



4. Højt brag!! Mig der skriger: "HAR DU VÆLTET MINE BØGER!??" Min kæreste: "Ja, men jeg er altså også kommet til skade" Jeg svare, med lettere dirrende stemme: "Hvis de er kommet noget til, så har du bare af at GIVE MIG NOGLE NYE!!"



5. Hvilket leder mig videre til den sære måde jeg læser bøger på, for at undgå at knække ryggen. Bogen åbnes ganske let samtidig med hænderne presser ryggen sammen. Bøger skal helst være så pæne som nye når jeg har læst dem. Undtagen kogebøger - det er et lost cause.



6. Jeg køber som regel bøgerne fra USA gennem cdon.com, selvom det betyder jeg skal betale mere for dem og at jeg skal vente længere på dem. Grunden er simpelthen at USA laver LANGT de flottest covers. England er skrækkelig til at lave covers. Danmark er ved at komme efter det. Men ja jeg er meget forfængelig når det kommer til mine bøger åbenbart.



7. Jeg ændre mine kindle covers hvis jeg kan finde et der er pænere på nettet.



8. Jeg kan få helt stress over alle de mange bøger jeg har som jeg gerne vil læse. Yep.. det er et stress faktor, og det hænger ikke helt sammen med at jeg elsker at opholde mig i biblioteket...



9. Jeg er altid i gang med min. 4 bøger af gangen. Intet mindre dur.



10. Før bøger ind i samtalen og jeg vågner med det samme op. Bøger gør mig bare generelt glad! Hvilket igen ikke hænger sammen med punkt 8....




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig