onsdag den 1. august 2012

City of Bones anmeldelse


På dansk: Dæmonernes by. Første bog i The Mortal Instruments (Dødens instrumenter) serien af Cassandra Clare. I øjeblikket er de ved at caste personer til en film i USA. Så det er et faktum. Filmen bliver lavet. Og den kommer enten i 2013 eller 2014.

Rigtig mange bøger har efterhånden efterlignet denne, og da jeg har læst mange af dem først, så derfor fangede den her mig ikke rigtig. Desværre. Jeg vil ellers SÅ gerne kunne lide den, men forhåbentlig kan det tilføre den lidt magi når filmen kommer. Det er igen det med at mange andre forfattere har gjort noget nyere og smartere siden og så er den første bare ikke så god efter man har læst dem.

Beskrivelse fra Saxo: Handlingen I en verden, der på overfladen ligner vores, men som under overfladen gemmer på dæmoner, varulve og vampyrer, har en gruppe skyggejægere svoret at bekæmpe det onde - På et diskotek i New York overværer 15-årige Clary et mord, men hun opdager, at den myrdede så vel som morderne er usynlige for alle andre end hende selv. I løbet af det næste hæsblæsende døgn forsvinder Clarys mor sporløst, og hun selv bliver opsøgt af og må kæmpe mod en rasende og grusom dæmon. Skyggejægeren Jace trækker hende med ind i sin mystiske underverden, hvor Clary må forsøge at finde ud af, hvorfor dæmonerne er ude efter hende - og hvorfor hun er en af de få, som kan se verden, som den virkelig er. 


Argh!! Jeg har stærke følelser omkring denne bog, Jeg behandler altid mine bøger med største respekt, så meget at ingen vil låne mine bøger, fordi hvis jeg spotter æseløre eller en ryg der er knækket på mine bøger, ja så er resten af min dag ødelagt. ... amen seriøst.. pattebarn ikke? :0) MEN da jeg nærmede mig slutningen af City of Bones, havde jeg virkelig lyst til at kaste, smide, tyrer bogen gennem luften. Det blev så til et forsigtigt kast ned i dynen... men hallo det er stadig ret vildt for mig og bøger ;0) Jeg tænkte på et tidspunkt i bogen: Hvorfor gør forfatteren det her? Det er total klamt hvis det er rigtigt og hvis det ikke er, så er det bare total åndssvagt.

Så jeg hoppede altså ikke på den næste bog lige med det samme, den står pænt på min hylde og venter. Og det bliver den ved med til jeg er faldet ned. Stærke følelser er altid fantastisk at få fra en bog om det så er godt eller skidt. Så det skal Cassandra Clare alligevel have. Hun fortæller et forrygende eventyr i et fantastisk univers, med kampe mellem forskellige racer. Der er had. Der er kærlighed. Der er mystik. Der er forræderi. (Backstabbing er ledt og uventet = SKØNT i en bog!) Alle mulige godter blandet sammen, en god blanding sur, salt og sødt.

Så jeg vil klart anbefale bogen, ingen tvivl om det. For jeg tror at jeg personligt ikke kunne følge Clary og da slet ikke den lille ting der sker omkring slutningen. Faktisk er der 2 ting der er total lamt, men det vil være for meget information at sige hvad det er... Så jeg må bare konstatere at jeg desværre ikke kunne leve mig nok ind i bogen.... eller måske skal jeg bare komme over det broken heart som denne bog har givet mig. ;0)

KKKK



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig