lørdag den 15. september 2012

Switched review


Switched er første bog i Amanda Hockings Trylle trilogi serie. Amanda Hockings havde stor succes med at udgive sine bøger selv, indtil hun så blev optaget af et forlag, og fik udgivet historien igen i denne tilrettede udgave. Amanda Hockings nåede at blive multi-millionær før hun fik en forlagsaftale.

Goodreads: When Wendy Everly was six-years-old, her mother was convinced she was a monster and tried to kill her. It isn't until eleven years later that Wendy finds out her mother might've been telling the truth. With the help of Finn Holmes, Wendy finds herself in a world she never knew existed - and it's one she's not sure if she wants to be a part of.

Jeg faldt pladask for coveret, synes det er super flot. Men...

Jeg synes ikke historien holder... desværre. Måske kunne det være gået, hvis vores hovedperson ikke havde accepteret alting så let. F.eks. forstår jeg ikke hvorfor hun bliver i den ny verden, især efter hun ikke har nogen. Hvorfor tager hun ikke tilbage? Hvad er motivet?

Hun acceptere også lidt for let hun er en trold... Helt ærlig.. en trold!? Måske ikke det aller fedeste væsen man kan finde. Ville man ikke også være lidt mere interesseret i hvad en trold kan... Det er en anden ting jeg ikke helt kan forstå, det er at hun bruge sine kræfter helt vildt meget i starten, hvor det er ligegyldigt, og så når det er vigtigt, så kan hun ikke engang prøve....?

Bella karakteren fra Twilight får meget skyld for bare at lade sig rive med uden motiver eller noget. Hvilket jeg ikke er helt enig i. Det kan man tilgengæld snakke om at Wendy gør i Switched - i høj grad.

Fin og Wendy, det er et forhold jeg ikke forstår... Igen, hvad er det lige de finder attraktivt ved hinanden?

KKK
SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg kan kun være enig med dig - hvordan faen kan hun bare lige huhej acceptere det hele bare sådan lige? Ej, den æder jeg bare ikke :P

    SvarSlet
  2. Nej vel, jeg kan faktisk slet ikke forstå at forlaget ikke har sagt noget til det. Det plejer at være noget de slår meget ned på.

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig