Shadow kiss anmeldelse

Forfatter: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #3
Sprog: Engelsk hos Razorbill

Spoiler hvis du ikke har læst de to første bøger i serien, læs i stedet denne anmeldelse af første bog i serien.

Er udkommet på dansk ved Borgen under navnet Skyggekysset

Beskrivelse fra saxo.com
Det er forår på St. Vladimirs Academy. Rose Hathaway har ikke følt sig på toppen, siden hun slog sin første Strigoi ihjel. Hun har haft negative tanker, set spøgelser og slet ikke følt sig i balance. Flere komplikationer melder sig: Lissa er igen begyndt at eksperimentere med sine magiske kræfter, deres fjende Victor Dashkov bliver måske løsladt, og Roses forbudte forhold til Dimitri rører igen på sig. Men da en dødsensfarlig trussel pludselig ændrer hele deres verdensbillede, er Rose nødt til at vælge mellem de to mennesker, hun elsker højest. Spørgsmålet er, om hendes valg betyder, at kun den ene kan overleve?

Tredje bog i serien tager et stykke tid om at komme i gang, men når den først går i gang så går den bare derudad.

Jeg føler ikke rigtig det forfatteren gerne vil have mig til at føle omkring Dimitri og Rose, jeg synes ikke rigtig man har oplevet dem ordentlig sammen. Det er mit største problem med bogen. I just don't feel it. Rose og Dimitri. Deres kærlighed. Jeg kan slet ikke mærke den. Og det er super ærgerligt for jeg synes at denne bog er den bedste indtil videre, helt klart. Og så den slutning... OMG... Meget tudeværdig, hvilket jeg faktisk slet ikke gjorde, men det er som sagt nok pga. at jeg ikke rigtig føler det.

Personerne er hver især fantastiske at følge, en rigtig spændende flok at være i selskab med som læser. Der er også en masse mere med omkring vampyrevner og det at være shadow kissed, hvilket jeg elsker at læse om når jeg læser om vampyre. Alt i alt en fantastisk bog som helt klart fortjener fem K'er, som nu er blevet til "lette-at-spotte-stjerner".