torsdag den 28. marts 2013

Radiant review

Radiant

Forfatter: Cynthia Hand
Serie: Unearthly #2,5, novelle
Sprog: Engelsk
Målgruppe: YA
Genre: Paranormal Romance
Udgiver: HarperTeen


Spoiler hvis ikke du har læst Unearthly og Hallowed.









Goodreads:
From New York Times bestselling author Cynthia Hand comes a riveting original novella (available only as an ebook) set in the world of the Unearthly series.

Clara is desperate to get away—from the memories that haunt her in Wyoming and the visions of a future she isn't ready to face—and spending the summer in Italy with her best friend, Angela, should be the perfect escape. . . .

For as long as she can remember, Angela has been told that love is dangerous, that she must always guard her heart. But when she met a mysterious guy in Italy two years ago she was determined to be with him, no matter the costs. Now she must decide whether she can trust Clara with her secret, or if telling her the truth will risk everything she cares about.

Alternating between Angela and Clara's perspectives, Radiant chronicles the unforgettable summer that will test the bounds of their friendship and change their lives forever.



Novellen er både fra Clara og Angelas synspunkt. Er novellen nødvendig at læse for forståelsen af hele serien? Nej, slet ikke. Personligt synes jeg det var rart at vide hvad der skete i Italien, både fordi der er henvisninger til det både fra Unearthly og fra Boundless som er sidste bog i serien. Og så er den virkelig hurtigt læst.

Jeg må tilstå jeg lidt savner drengene. Tucker og Christian. Jeg er altså virkelig blevet godt og grundigt forført af dem kan jeg godt mærke. Jeg kan dog godt lide at Clara ikke ligefrem har glemt Tucker. At tankerne lidt kredser om det derhjemme. Her kunne jeg faktisk også godt have brugt at de kredste sig lidt om hendes mor også.

Men fortvivl ikke over de manglende drenge, vi får nemlig til gengæld set en del til vis engle som Angela er ret vild med.

Selve historien er som de fleste noveller til serier. Ikke noget der rykker en forfærdentlig masse, men more a little extra something. Jeg synes ikke Angela er så spændende at følge som person som Clara er.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig