torsdag den 2. maj 2013

Neptuns Søn re-anmeldelse




Jeg modtog Neptuns Søn til anmeldelse, men selvom jeg faktisk allerede havde anmeldt den, så fik jeg lyst til at gå tilbage og kigge på min gamle anmeldelse. For at se om tiden har ændret min mening.

Min første anmeldelse af bogen:
Igen igen er Rick Riordan genial, intet mindre. Jeg kunne meget bedre lide denne bog end den første. Den er mere velbalanceret, og så er Percy Jackson jo tilbage. Han er sådan en dejlig hovedperson. Han gør det hele meget mere sjovt.

Stadig skøn og behagelig bog at læse. Man lader sig fuldstændig rive med at det eventyr Rick Riordan har sat Percy, Hazel og Frank på. Vi møder mange forskellige myter, de græske men nu også de romerske. Et par overraskelser dukker også op og gør det hele mere nervepirrende.



Jeg har slet ikke ændret mening, faktisk så synes jeg ikke rigtig disse ord kan beskrive serien ordentligt. Jeg elsker disse karakterer og jeg elsker de eventyr de kommer på.

Den første læste jeg på engelsk, og jeg læste derfor lidt af den danske oversættelse. Og som jeg også sagde i min vlog, så synes jeg bare at Neptuns Søn, er så fantastisk godt oversat, at jeg blev helt grebet af at læse historien igen. Jeg er stor fan af, at man beholder de originale engelske navne i bøger. Især ungdomsbøger, for det skaber meget mindre forvirring, når man søger rundt på nettet for at finde mere information om bøgerne. Jeg synes også det er lidt noget pjat at udenlandsk litteratur skal fordanskes sådan. Så jeg er utrolig positiv over Neptuns Søn.


Skal du læse den? JA! Stadig i tvivl? Så tjek beslutningstræet ud:


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig