mandag den 17. juni 2013

Dag 17: 10 personer/ting du ville tage med på en øde ø




Dette spørgsmål er efterhånden noget jeg tror alle har tænkt over på et eller anden tidspunkt. Det er jo selvfølgelig "designet" for at man skal tænke over hvad man ikke vil kunne undvære i livet. Ofte bliver det jo svaret med en masse materielle ting. Her står der dog nævnt personer. De er jo også langt vigtigere end materielle goder, og lige præcis derfor synes jeg at de skal blive der hjemme. Men vil man virkelig tvinge andre personer med ud på en øde ø? Vil man se sine nære gå til bare for sin egen egoisme. For at man ikke skal dø alene? Vil man ikke have det langt bedre hvis man vidste at de havde det godt derhjemme.

I kan godt høre jeg har tænkt længe over det her spørgsmål. Det næste var så hvor store ting kunne man ønske sig. En helikopter, et skib, en hytte med strøm, varm vand, computer mv? Eller skal man gå helt ned i detaljer og sige en kniv, tændstikker, benzin, et net, vand, medicin mv.

Da jeg var yngre kan jeg huske at jeg tænkte på ting som bøger, min dyne, lakrids osv. osv. noget der i princippet er fuldstændig ligegyldig hvis man alligevel dør af sult.

Men selvfølgelig skulle jeg have bøger med. Helst Harry Potter bokssættet, for det er nok den bog serie der vil for en stund få mig til at glemme hvor jeg var. Jeg skulle helt klart også have en bog med om hvordan man overlever på sådan en ø.

Sidst men ikke mindst så skulle jeg have masser af papir og blyanter med så jeg kan skrive om mine oplevelser. Holde dagbog, for at holde mig nogenlunde ligevægtig.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig