onsdag den 12. juni 2013

Jagten på Andomal

Jagten på Andomal


Forfatter: John Flanagan
Serie: Våbenbrødre #3 (Brotherband Chronicles)
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: The Hunters
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA
Udgiver: Nyt Nordisk Forlag



Tak til Nyt Nordisk Forlag for anmeldereksemplaret
Se deres facebook side for nyheder









Hal og hans mandskab af Våbenbrødre om bord på Hejren er på jagt efter piraten Zavac, der har stjålet den værdifulde skandiske figur Andomal, og de er kun optaget af en ting: at stoppe den blodtørstige tyv, inden han gør mere skade.

De må følge efter Zavac ned ad rivende og farlige floder med voldsomme vandfald til forbryder-fortet Ragusa. Efterhånden som situationen spidser til, bliver Hal klar over, at han – hvis Zavac skal overvindes – bliver nødt til at møde ham enemand i en kamp, hvor kun en af dem overlever...

Bd. 3 i serien Våbenbrødre af John Flanagan – også kendt fra serien Skyggens Lærling.




Som sidste bog i våbenbrødre serien i denne omgang, gør Jagten på Andomal et fantastisk stykke arbejde med at underholde os hele vejen. Jeg elsker Hal, jeg elsker hvor kløgtig John Flanagan har gjort ham. Bogen er interessant og spændende og kommer med et par uforudsete overraskelser selvom vi dybt nede godt ved hvordan historien vil ende. Nemlig perfekt.

Efter at have læst våbenbrødre serien er jeg nu stor fan af John Flanagan og det er bestemt ikke sidste gang jeg har læst en af hans bøger. Jeg elsker at bøgerne har lidt af det hele, venskab, aktion, spænding, overraskelser, humor, fortvivlelse og meget mere. Jeg elsker alle drengene i Hejre broderskabet, og selvfølgelig ikke mindst også Lydia.

Jeg kan bedst beskrive serien som en slags light fantasy. Lidt i samme genre som Percy Jacksons og Harry Potter serien.

Hvis der er noget jeg holder mest af ved bøger, så er det den måde hvorpå mange af dem beriger os samtidig med at de fortæller en spændende historie. Jeg har heller aldrig nogensinde vidst så meget om søfart og skibe som jeg gør nu. Jeg vil højst sandsynligt glemme det igen, men John Flanagan har alligevel forsøgt at gøre mig klogere. Han gør det på en helt naturlig måde, hvilket gør ham til en sand historiefortæller.
SHARE:

2 kommentarer

  1. Det lyder faktisk som en rigtig god og dejlig let serie. Altså sådan en serie som vil være perfekt at læse mellem lidt tungere bøger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har det i hvert fald været for mig. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig