torsdag den 18. juli 2013

Chosen at Nightfall review

Chosen at Nightfall

Forfatter: C.C. Hunter
Serie: Shadow Falls #5
Genre: Paranormal Romance
Målgruppe: YA
Udgiver: St. Martin's Press, 2013



Da dette er den sidste bog i en serie, kan der forekomme spoilers i anmeldelsen, tjek i stedet de andre bøger i serien ud, oppe under anmeldelser.











Kylie Galen's life hasn't been the same since her world was turned upside-down in Born at Midnight, Shadow Falls #1, and now an epic conclusion to her journey—not to mention a tough choice between two guys!—is brewing in Chosen at Nightfall:

When Kylie Galen left Shadow Falls, she thought it was the hardest decision of her life. Heartbroken and separated from everyone she loves, she has to embrace her abilities and what it means to be a chameleon. But as Kylie's journey comes to a close, she must return to the camp that started it all...and she must finally chose between the two boys who love her. The werewolf who broke her heart when he chose his pack over her, and the half-fae who ran from their intense attraction before they ever really had a chance. For Kylie, everything will finally be revealed and nothing will ever be the same.




Jeg har gennem bogen aldrig rigtig været så stor fan af trekantsdramaet mellem Kylie, Lucas og Derek. Jeg kan godt lide, at der er en af dem der er mere rigtig for Kylie. Det har været svært at mærke hvilken retning forfatteren har hældt til igennem bøgerne. Men i denne bog får vi endelig svaret. Hvem ender hun sammen med? Er du team Derek? Team Lucas? Du får ikke svaret hos mig, men jeg kan fortælle dig at slutningen føles 100% rigtig for Kylie.

Serien har været langtrukket synes jeg, og hvis jeg skulle have kommet med forslag til forfatteren så ville jeg have forslået at hun skar minimum en bog væk. For den her bog har jeg ventet rigtig længe på. Faktisk ville jeg have ønsket at den havde varet lidt længere.

Slutningen Chosen at Nighfall var perfekt. Alle løse ender blev løst, selv de problemer man troede der ville have lange udsigter, sluttede i et positivt lys. Det var en skøn bog, og helt igennem en skøn oplevelse at læse den. Jeg synes altid jeg er lidt nervøs når jeg læser den sidste bog i en serie; Lever den nu op til forventningerne? Kan den redde serien? Eller vil den ødelægge hele serien? Chosen at Nightfall levede helt klart op til forventningerne og den redde helt klart serien fra mit synspunkt. Faktisk i sådan en grad, at jeg ikke vil afvise at jeg læser hele serien igennem igen på et senere tidspunkt.

Selvom jeg er ret vild med historien og ideen bag, så synes jeg stadig der er nogle ting der kunne være gjort bedre. Især synes jeg serien generelt har været nem at forudsige, også den sidste her desværre. Men på trods af det, så er Shadow Falls alligevel endt som en af mine yndlingsserier. Jeg synes den har rigtig meget at byde på, og jeg elsker den verden forfatteren har opbygget, med mange forskellige paranormale creatures.

Til serien høre der et par noveller til af bipersonen Della, og nu er forfatteren i gang med en hel ny spin-off serie med Della i hovedrollen. Kylie og alle de andre vil stadig være med som bipersoner. Jeg har ikke helt besluttet om jeg vil læse serien endnu, for selvom jeg rigtig godt kan lide Della som biperson, så synes jeg hun er lidt irriterende til tider, og det vil jeg helst ikke opleve hos en hovedperson. Men da jeg holder rigtig meget af verdensopbygningen, så ender jeg nok alligevel med at læse den. Jeg kunne jo starte med at læse novellerne og se hvordan det går ;0)
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig