tirsdag den 16. juli 2013

Fire Study review

Fire Study

Forfatter: Maria V. Snyder
Serie: Study #3
Genre: Paranormal Romance
Målgruppe: YA
Udgiver: Mira, 2008


Dette er den tredje bog i serien, og derfor er der spoilers i anmeldelsen for dig der ikke har læst Poison Study eller Magic Study. Mine anmeldelser af disse kan læses i stedet, under anmeldelser.

Efter Fire Study findes to gratis noveller i serien, som kan findes her og her









When word that Yelena is a Soulfinder—able to capture and release souls—spreads like wildfire, people grow uneasy. Already Yelena's unusual abilities and past have set her apart. As the Council debates Yelena's fate, she receives a disturbing message: a plot is rising against her homeland, led by a murderous sorcerer she has defeated before....

Honor sets Yelena on a path that will test the limits of her skills, and the hope of reuniting with her beloved spurs her onward. Her journey is fraught with allies, enemies, lovers and would-be assassins, each of questionable loyalty. Yelena will have but one chance to prove herself—and save the land she holds dear.



For mig har den her serie startet ud helt på toppen, og desværre faldet drastisk fra bog til bog. Desværre. For Maria V. Snyder har planer om at lave flere bøger i serien. Og det ville jeg bare have være ekstatisk over hvis jeg kun havde læst den første bog. Eller hvis de andre havde holdt niveauet. Poison Study var helt fantastisk. Magic Study var en skuffelse og desværre er Fire Study bare i bund og grund kedelig/ligegyldigt.

Jeg tror det er pga. Yelena der ødelægger det for mig, og historien. Jeg synes man kunne gøre tusind interessante ting i den verden Maria V. Snyder har opbygget, men jeg synes ikke rigtig den bliver brugt. Jeg ville også ønske der var gjort mere ud af kærlighedshistorien.

Generelt synes jeg lige opbygningen af historien, er som at læse en dårlig udgave af de to første. Jeg ved ikke helt hvad det er jeg ikke kan lide ved Yelena. Der er bare et eller andet.

Men jeg elsker fantasy verden, og jeg elsker magien. Bogen er også skrevet godt. Så det er i bund og grund bare så ærgerligt. Det er som om der sker en masse og så alligevel som om Yelena ikke rigtig kommer nogen vegne. Ikke udvikler sig. Der sker ikke rigtig noget nyt. Bogen kører lidt i cirkler. Yelena kommer i fare, og redder sig selv fordi hun er sej. Så kommer hun i fare igen og Valek dukker op og reddere hele dagen fordi han er sej. I virkeligheden er det faktisk også et problem at han er så sej, for man kan ikke rigtig nå at reagere på at hun nu måske dør, for vi ved jo at Valek på mirakuløs vis tilfældigvis var i nærheden.

Det hele var bare alt for perfekt og derfor ligegyldig. Øv!
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig