torsdag den 8. august 2013

Ildprøven anmeldelse

Ildprøven

Forfatter: Lene Kaaberbøl
Serie: Vildheks #1
Illustrator: Anders Walter Hansen
Genre: Fantasy, hekse
Målgruppe: Børn
Udgiver: Forlaget Alvilda
















Clara mener selv hun er en ganske almindelig pige. Lidt genert, måske, og gennemgående lidt for leverpostejsagtig. Men fra det øjeblik hun møder den sorte kat, er det sket med at være almindelig. Og hvis hun ikke passer på, er det også snart sket med at være i live ...

Ildprøven er første bog i Lene Kaaberbøls serie om Clara, hendes kærlighed til dyr og hendes kamp for at overleve som vildheks i en verden hvor magi ikke ligefrem er barnemad.


Dette er faktisk den første bog jeg har læst af Lene Kaaberbøl. Nu er jeg i gang med den femte. Hvor er denne serie dog fantastisk til børn. Gid jeg havde læst den da bøgernes magiske verden for alvor begyndte at åbne sig op for mig som barn.

Bogen er uden tvivl skrevet og henvendt til børn, især i alderen mellem 8-14 år. Den er ikke henvendt til ældre alders grupper, men jeg nød den nu alligevel for det den var. Jeg elsker at læse om dyr i bøger og helst katte. :0) Claras vildven er en kulsort kat, som mener at den ejer hende og ikke omvendt. Så typisk katte.

Ildprøven er en mellem størrelses børnebog. En perfekt længde for bogen, der både får fortalt om vildhekse verdenen og samtidig får fortalt en spændende handling. Lene Kaaberbøl skriver letforståeligt og samtidig tilpas varieret så det ikke bliver kedeligt på noget tidspunkt.

En skøn fortælling om en skøn pige, der finder sit værd. Jeg tror også bogen ville være fantastisk som højtlæsning hvor forældre og børn mødes med denne fantastiske verden sammen.
SHARE:

1 kommentar

  1. Hvor det dog er en god anmeldelse, jeg får helt lyst til at læse bøgerne og åhr, hvor jeg dog elsker Lene Kaaberbøl.

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig