fredag den 13. september 2013

Soulfinders Crystal anmeldelse

Soulfinders Crystal

Forfatter: Joss Stirling
Serie: Benedicts #3
Sprog: Dansk
Originaltsprog: Engelsk
Originaltitel: Seeking Crystal
Målgruppe: YA
Genre: Paranormal Romance
Udgiver: Høst & søn

Selvom det er en serie kan bøgerne læses separate.

Tak til Rosinante & co. for anmeldereksemplaret.










Modsætninger mødes, og soulfinderbånd bindes. Crystal er 7. barn i en savantfamilie, hvilket burde betyde, at hun har ekstra stærke paranormale evner, men det har hun bare ikke. Hun har altid stået i skyggen af sin succesfulde storesøster Diamond, der møder og forlover sig med sin soulfinder, Trace Benedict. Crystal er modsat sin søster ikke synderligt imponeret af de charmerende Benedict-brødre, og da hun møder Xav, er det had ved første blik! Xav går Crystal på nerverne, som ingen nogensinde har gjort det før, men måske det netop er hendes irriterende plageånd, der kan hjælpe Crystal med at finde sig selv og sine virkelige evner? Én ting er sikkert; det umage par må stå sammen i kampen mod en stærk fjende, der truer med at fjerne det ellers ubrydelige bånd mellem alle soulfindere og efterlade Benedictfamilien på afgrundens rand.


Soulfinders Crystal var et skønt gensyn med de skønne og ikke mindst lækre Benedict brødre. er er 7 af dem, så det er rigtig meget hotness i en bog! Denne gang er det Xavs historie som vi skal følge. Og ham havde jeg glædet mig rigtig meget til.

Jeg har valgt at starte bagfra i min anmeldelse, med slutningen, fordi denne bog har en fuldkommen perfekt slutning på hele serien. Det er nærmest det bedste ved bogen og samtidig så er det også det værste for bogen. Hvorfor spørger du nok. Jeg er bange for at fokusset på at skabe den perfekte slutning på serien har fjernet fokusset fra kærlighedshistorien for forfatteren. Jeg synes ikke den var så interessant må jeg tilstå og jeg synes slet ikke at Xav var ham som jeg husker ham fra de første to bøger.

Så desværre når den sidste bog i serien ikke helt de samme højder for mig. For noget af det Joss Stirling var bedst til, var at fortælle en kærlighedshistorie. Men den evne viser hun ikke helt her. Hun viser som altid stadig hendes fantastiske egenskaber til at fortælle en god historie og så viser hun hvordan en serie skal sluttes.

Så dermed sagt, så er det stadig en fantastisk historie. Jeg var underholdt hele vejen igennem og siderne bladrede nærmest sig selv. Og ingen serie er komplet hvis ikke man har læst slutningen. Og det er virkelig en god slutning. Har jeg sagt det?

Crystal kunne jeg godt lide som hovedperson, men jeg savnede nok at se endnu mere af hende. Endnu mere konflikt mellem hende og Xav. Jeg synes konflikten blev alt for hurtigt løst.

Bogen binder en perfekt sløjfe om hele det spændende soulfinders univers og serien vil for altid have en god placering på min bogreol. Jeg er sikker på jeg vil genlæse serien rigtig mange gange.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig