fredag den 27. september 2013

Tapetet og hvordan jeg vælger hvad jeg skal læse næst

Jeg føler mig utrolig privilegeret at få lov til at anmelde så mange fantastiske bøger. Det betyder også at det ikke altid er så nemt at planlægge hvilke bøger man skal læse på en måned. Bøger jeg planlagde at læse i juli er jeg endnu ikke nået til, og jeg ville ønske jeg havde tid til at læse endnu flere bøger. Heldigvis er jeg god til at holde anmeldelseseksemplar bunken nede, men der er så mange bøger jeg godt kunne tænke mig at læse. Men hvis jeg skulle læse alle de over 500 bøger på min goodreads læseliste, ja og alle nye og efterfølgende bøger i deres serier, ja så kan jeg jo godt se at jeg ikke ligefrem bliver færdig... nogensinde.

Hvordan vælger jeg så de bøger jeg skal læse næst. Det afhænger af to ting. Mit humør/hvad jeg har lyst til (det kan være alle bøger jeg synes er spændende) og hvilke bøger der er mest aktuel i øjeblikket. (Det kan være med en film, eller bare generelt bøger der får meget omtale)

Af bøger jeg får til anmeldelse læser jeg dem næsten altid i den rækkefølge jeg får dem ind. Dog fysiske bøger altid før ebøger. Hvilket faktisk betyder at jeg har et par ebøger der efterhånden har lagt rigtig længe nu til anmeldelse. Puha.. Ellers så sørger jeg for så vidt muligt, at læse bøger jeg får inden udgivelsesdatoen så anmeldelsen er klar på dagen.

Så jeg mixer gerne bøger som jeg er i humør til med bøger jeg har til anmeldelse. Her er hvad jeg indtil videre har planlagt til oktober måned:

Jeg er allerede godt i gang med Kongemagerens datter, Nattens skygge og Lying game 3.


 
 
 
 
 
 
 







 
 
 
Puha.. ja det var en del, men en del af dem er ikke så lange.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig