torsdag den 26. september 2013

Lying game - Sandhed eller konsekvenser

Sandhed eller konsekvenser

Forfatter: Sara Shepard
Serie: Lying Game #2
Originalsprog: Engelsk
Målgruppe: YA
Udgiver: Politikens Forlag, 2013


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret


Se også Politikens facebookside for ungdomsbøger

Lying Game er også en tv-serie, den fik desværre kun to sæsoner før den blev droppet.









My perfect life was a lie.

Now I’d do anything to uncover the truth.

Not long ago, I had everything a girl could wish for: amazing friends, an adorable boyfriend, a loving family. But none of them know that I’m gone—that I’m dead. To solve my murder, my long-lost twin sister, Emma, has taken my place. She sleeps in my room, wears my clothes, and calls my parents Mom and Dad.

And my killer is watching her every move.

I remember little from my life, just flashes and flickers, so all I can do is follow along as Emma tries to solve the mystery of my disappearance. But the deeper she digs, the more suspects she uncovers. It turns out my friends and I played a lot of games—games that ruined people’s lives. Anyone could want revenge . . . anyone could want me—and now Emma—dead.


Noget af det der er lidt sjovt med Sara Shepards bøger er at der altid sker en masse, og vi får løbende en masse informationer hen ad vejen, der gør at vi bliver holdt tilfredse. Men bøgerne læser meget som en tv-serie. Der er bare nogle ting vi aldrig får at vide. I dette tilfælde er det Suttons morder vi aldrig får at vide hvem er. Og bøgerne slutter altid med, at nu får vi det måske at vide, men så fik vi noget andet at vide i stedet for. Hvor vil jeg så hen med det. Tja.. når man først har regnet det ud, så er hver gang ikke særlig spændende, for vi ved jo godt at det ikke er moderen, for det er for tidligt at få det afsløret. Jeg synes også det er lidt synd at det ikke bliver afsløret og så forfatteren i stedet fandt på nogle nye og måske større komplikationer.

På den anden side er det jo så sindssygt spændende og sjovt at gætte hvem moderen er. Ligesom en typisk krimi. Jeg er personligt ikke vild med krimier, men The Lying Game serien er bare noget andet. Måske fordi der sker så meget andet. En masse teenage drama sker der i hvert fald.

Sandhed og konsekvenser er en fornøjelse at læse. Det eneste der begynder at irritere mig lidt er at Emma konstant mistænker alle for at være Suttons moderer. Men omvendt er det nok meget realistisk at hun er så meget på vagt hele tiden. Igen så synes jeg måske at hun så afskriver nogle personer lidt for let. Moderen er jo tydeligvis ret så klog.

Yay! Jeg elsker kloge modstandere. Det gør det hele meget sjovere og meget svære at regne ud. Jeg er virkelig spændt på om jeg får regnet morderen ud i den her serie. Jeg glæder mig til at læse den næste i serien.

Hvad kan jeg sige, den her serie læser nærmest sig selv. Skønt.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig