lørdag den 23. november 2013

Blandet slik anmeldelse

Blandet slik


Forfatter: Cecilie Sund Kristensen
Genre: Digte
Udgiver: Forlaget mellemgaard


Tak til forfatter Cecilie Sund Kristensen og forlaget mellemgaard for anmeldereksemplaret













Blandet slik er en digtsamling om ungdom. Om at leve uden at tænke på konsekvenserne, om kærlighed, sex, seksualitet, hævn og alle de latterlige kvindeting, vi hader, men alligevel ikke kan komme uden om at opleve. Blandet slik er måske den ungdom, du er glad for, at du aldrig fik.


Det er ikke så tit digte har en større effekt på mig, må jeg jo nok tilstå. Men blandet slik var en undtagelse.

Blandet slik er en digtsamling om at være ung, om at være forelsket, at lave fejl, blive klogere og det at gøre sine egne erfaringer. Forfatteren er ung, men tydeligvis talentfuld.

Digtene har en fantastisk rytme, og sproget sidder lige i øjet. Det er sådan her digte skal være efter min mening. Altså at budskab og sprog eksistere sammen i en skøn flydende harmoni.

Stemningen bringer mig helt tilbage til de sene teenageår og giver mig skønne minder. Jeg er ikke sikker på jeg ville kunne lide digtene som teenager, der er de måske lidt for tæt på. Digtene er for dem der kan se tilbage på sine teenageår uden længere at krumme tær over dem og måske i stedet læse dem med et smil på læben.

Jeg er sikker på at alle kan finde mindst et digt der taler til præcis dem i digtsamlingen. Det var ikke alle digte som talte til mig, men alligevel kunne jeg godt føle smerten igennem digtsamlingen. Måske det minder mig om en venindes situation, eller måske det minder om følelser jeg selv har haft engang. Jeg er overrasket over hvor mange af digtene der faktisk talte til mig, for jeg har aldrig rigtig haft den der vilde ungdom.

Så alt i alt, en skøn digtsamling. Hvor især rytmen og sproget stråler.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig