Forrådt anmeldelse

Forfatter: Lili St. Crow
Serie: Strange Angels #2
Originaltitel: Strange Angels
Genre: Paranormal
Udgiver: People's Press jr.

Tak til People's Press jr. for anmeldereksemplaret.

Stakkels Dru Anderson. Hendes forældre er væk, hendes bedste (og eneste) ven er en varulv, og hun har lige opdaget, at det blod, der løber i hendes årer, ikke er rent menneskeblod. (Alt det er gamle nyheder) Nu skjuler Dru sig på den hemmelige Ordens skole, og den er fuld af teenagere som hende. Men der er et stort problem - hun er den eneste pige. En skole fuld af søde drenge lyder ikke dårligt, men Drus instinkter siger hende, at en af dem er ude på at dræbe hende. Alles øjne hviler på Dru, og det vil ødelægge meget mere end hendes eget liv, hvis hun opdager, at der er en forræder i den hemmelige Orden. Kan Dru overleve længe nok til at finde ud af, hvem der forråder Ordnen? Og måske også hendes kærlighed?

Jeg havde håbet på mere fra den her bog. Jeg havde håbet at de fejl i 1'eren, Sorte Engle, bare var lidt begynderproblemer. Men nej. Noget af det der er galt med Forrådt er, at den er alt for beskrivende.

Mit største problem med bogen er altså måden historien bliver fortalt på, men det er også Dru. Jeg er ikke så stor fan af Dru. Dru konkludere hele tiden åbenlyse ting, som: Jeg løber for livet - imens hun gør det. Ja det har du ligesom beskrevet - sidder man så og tænker. Så det er en mærkelig kombination af show & tell. Det bliver dobbelt. Det bliver gentagelser, på gentagelser, på gentagelser. Gab. Jeg er også liiidt træt af at hun hele tiden snakker med sin døde fars stemme. Til sig selv.

Jeg synes handlingen er alt for forudsigelig og igen sker der en helt masse uden at der faktisk ikke sker noget som helst.

Jeg har faktisk ikke rigtig noget positivt at sige om bogen, jeg har svært ved at forstå hvorfor serien er så populær. Jeg kan i hvert fald ikke særlig godt sammen med den, og det er virkelig ærgerligt for historien har potentiale. Så jeg tror nu også jeg skal læse den næste i serien, der er nogle enkelte spørgsmål som jeg er spændt på at få svar på.