søndag den 3. november 2013

This Week #24

Hvad jeg har lavet

Været i biografen og se Thor 2 - amazing.

Set et par episoder af tv-serien House of Cards og jeg er faktisk utrolig positiv overrasket. Jeg elsker at hovedpersonen er så cunning og smart.

Startet på NaNoWriMo, mere af det i bunden af indlæget. Men jeg er i gang med at skrive igen! Yay! Jeg elsker det. Jeg bliver i SÅ godt humør af det. Jeg forstå ikke hvorfor jeg ikke gør det mere når det har den effekt. Eller hvorfor det skal være så svært så. Pssst... Karin måske det er fordi du i virkeligheden er lidt manisk omkring det og på et eller andet tidspunkt ender i kulkælderen over det.

Læst og bandet over Allegiant af Veronica Roth. Seriøst, den sidste bog i serien har ødelagt hele serien for mig.

Der har været Halloween, endnu engang gik det min næse forbi. Jeg bor på en børnefamilie vej. Jep, det er ret så krævende. Jeg er det hus på min vej der har rygte for at være de sure. Seriøst! Det er jeg sikker på. Jeg lukker nemlig helst ikke op når de små søde børn ringer på døren. Det samme til fastelavn. Jeg har aldrig selv gået rundt og tigget efter penge og slik som barn. Det måtte jeg ikke. Mine forældre skulle nok selv give mig penge, der skulle ikke tigges ved andre. Så det hænger altså lidt ved endnu. Men jeg tror generelt jeg har fået et unaturligt had til folk der vil presse penge ud af mig. Jeg kan generelt ikke lide sælgere eller dem der, der står i gågaden og spørger om penge til et godt formål. Misforstå mig ikke, jeg vil meget gerne give penge til gode formål. Jeg vil bare selv gerne bestemme hvad det skal være til. Og ja jeg husker rent faktisk også at gøre det. Jeg hader når de begynder at forsøge at give mig dårlig samvittighed.. Så lukker jeg af. Jeg synes det er sådan et ufint trick. Men jeg vil da gerne give de små børn noget slik eller nogen penge, men det største problem er at fastelavn og halloween går totalt hen over hovedet på mig og jeg har aldrig slik eller penge til at ligge hjemme. Så det ender altid i ren frustration. :0)





Hvad jeg læser ligenu




En dans med drager. Jeg starter altid med at blive en smule (en mikro lille smule) irriteret når jeg åbner en af George R.R. Martins bøger. For jeg bliver altid mindet om hvad det er der irritere mig ved serien på den aller første side. At jeg nu endnu engang læser om nogle ligegyldige folk. Når jeg så er over det første kapitel, så bliver jeg grebet af stemningen og resten af bogen er bare sand idyl.

Et guddommeligt eksperiment. Det startede rigtig godt. Skrivestilen er rigtig god. Men ligenu må jeg tilstå at jeg kæmper lidt med alt det religion. Jeg synes det gør hovedpersonen lidt for dum og naiv. Men jeg håber hun gror fra det.

The Trouble with being a Duke. Måske i ikke ved det. Men jeg har læst et utal af historiske regency kærlighedsromaner.  Derfor var det jo et must at læse Sophie Barnes', som er halvt dansk, nye bog. Indtil videre er jeg utrolig positiv overrasket over det intelligente friske pust som jeg synes hun giver Avon. (The forlag som udgiver regency kærlighedsromaner.) Jeg føler bare ikke helt hendes helt og heltinde endnu. Men jeg håber det kommer.

Christmas Eve (Kærligheds realisme julebog af Lise Kleypas) og The Book Thief læser jeg også. Bare på min ereader.





NaNoWriMo status

Dag 1: 1706 ord
Dag 2: 1513 ord
Dag 3: 1800 ord


Jeg har to dage i næste uge jeg ikke kan skrive i, så jeg har regnet ud af jeg skal skrive gennemsnitlig 1800 ord pr. side. Puha.. det bliver en kamp, især fordi jeg har masser af andre opgaver der ligger. Men jeg har erkendt at bogprojektet aldrig bliver færdig hvis ikke det bliver op-prioriteret. Der er større chance for at jeg orker at haste med de andre projekter end skriveprojektet. Det kan man ikke haste med.



Ugens links

Kim Leine vinder Nordisk råds litteraturpris

Saxo forfatterskole er i gang igen, du kan nå det endnu.

Jeg ELSKER det her book map, det ønsker jeg mig i julegave

Sjovt bud på hvilken fiktion Harry Potter karakterne ville læse

Jeg elsker de her billeder af Disney figurere som er klædt ud til halloween
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig