torsdag den 16. januar 2014

Venom review

Venom

Forfatter: Fiona Paul
Serie: Secrets of the Eternal Rose #1
Genre: Fantasy, historisk, romance
Målgruppe: YA
Udgiver: Philomel



















Cassandra Caravello is one of Renaissance Venice’s lucky elite: with elegant gowns, sparkling jewels, her own lady’s maid, and a wealthy fiancé, she has everything a girl could desire. Yet ever since her parents’ death, Cassandra has felt trapped, alone in a city of water, where the dark and labyrinthine canals whisper of escape.

When Cass stumbles upon a murdered woman—practically in her own backyard—she’s drawn into a dangerous world of courtesans, killers, and secret societies. Soon, she finds herself falling for Falco, a mysterious artist with a mischievous grin... and a spectacular skill for trouble. Can Cassandra find the murderer, before he finds her? And will she stay true to her fiancé, or succumb to her uncontrollable feelings for Falco?



Bogen lød fantastisk. Renæssance Venedig, store kjoler, romance og en hovedperson der gør det utraditionelle. Men jeg endte med ikke at være interesseret i hverken Cass eller Falco, og igemmen dem ikke interesseret i historien overhovedet. Så bogen var en lidt flad fornemmelse at komme igennem.

Venom læser lidt som en krimi og et mysterium. Der sker et mord og Cass bliver viklet ind i begivenhederne. Hendes reaktioner på alt hvad der skete forekom mig meget unaturlige. Det er fint at have en hovedperson der tænker anderledes, men direkte naivt det duer altså ikke i min bog.

Jeg tror ikke det her er en serie jeg vil fortsætte med. Når jeg ikke er interesseret i hverken kærlighedshistorien, personerne eller handlingen som helhed. Det eneste positive ved bogen var stemningen. Jeg kunne meget levende forestille mig Venedig og alle kanalerne.





Bogen kan købes på engelsk her


 

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig