tirsdag den 7. januar 2014

Vraggods anmeldelse

Vraggods

Forfatter: Sven Damgaard Ørnstrup
Serie: Abaddons Arv #1
Genre: Fantasy
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Hexameter

















Da en lille landsby i kongedømmet Matinepia bliver angrebet af ukendte ransmænd, sætter det en række begivenheder i gang, som får konsekvenser langt ud i fremtiden. De tre venner, Erik, Odd og Marlen, er de eneste, som undslipper angriberne, og mod deres vilje hvirvles de ind i en konflikt, hvis dimensioner hverken de selv eller kongen af Matinepia forstår.
Det skal nemlig vise sig, at ransmændene ikke blot er simple banditter. I stedet tjener de en hersker, hvis magt ikke har kendt sin mage i tusinder af år …



Jeg har længe overvejet om jeg var for farvet til at anmelde Vraggods, nu hvor jeg har lavet covers til den. Og Sven er en fantastisk person, så det er nærmest umuligt at se noget negativt. Men jeg vil give det et forsøg, hav dog i mente at jeg er farvet. :0)

Jeg elsker fantasyhistorier, så det var ret logisk at jeg på ingen tid følte mig hjemme i historien. Vraggods er din typiske voksen fantasy, med eventyr og rejser og magi. Skønt, på skønt, på skønt! Og så er det dansk!

Jeg elsker historien, verden, ideerne, mulighederne og karakterne - Karakterne!! Jeg ELSKER karakterne! De er fantastiske.

Hvorfor så ikke fuld stjerner? Primært fordi at Vraggods er enormt beskrivende og jeg er virkelig ikke god til bøger hvor beskrivelser fylder mere end egentlig handling. Jeg ville også utrolig gerne have haft mere dybde i følelserne i bogen.

Men igen Ringenes Herre er sindssygt beskrivende til tider, men derfor er det alligevel fantastisk fantasy. Så jeg glæder mig rigtig meget til at læse 2'eren, selvom jeg kommer til at tage et tilløb til den først - præcis ligesom Ringenes Herre.





Bogen kan købes her



 
 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig