onsdag den 5. februar 2014

Legacy review

Legacy

Forfatter: Cayla Kluver
Serie: Legacy #1
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA

















In her seventeenth year, Princess Alera of Hytanica faces one duty: to marry the man who will be king. But her father's choice of suitor fills her with despair.
When the palace guard captures an intruder— a boy her age with steel-blue eyes, hailing from her kingdom's greatest enemy— Alera is alarmed… and intrigued. But she could not have guessed that their clandestine meetings would unveil the dark legacy shadowing both their lands.
In this mystical world of court conspiracies and blood magic, loyalties will be tested. Courage won't be enough. And as the battle begins for everything Alera holds dear, love may be the downfall of a kingdom.

Den her bog lød bare helt perfekt i dens beskrivelse. Et kongerige i en fantasy verden. Bogen har endda et kort foran i bogen! Jeg elsker bøger med kort! Bogens cover gjorde også sit til at pege forventningerne i en bestemt retning. 

Ja... du har gættet rigtigt... jeg blev enormt skuffet. Hold da op, hvor blev jeg skuffet. Jeg har siden fået det indtryk af at læse andre anmeldelser, at enten hader man, eller elsker man bogen. Jeg vil ikke sige, jeg ligefrem hader den, men den fungerede bare slet ikke for mig. 

Legacy formår slet ikke at fange stemningen eller løfte opgaven på nogen måde. Bogen kunne lige så godt være skrevet i en nutidig periode eller et fremtidigt univers. Den gjorde ingenting for den historiske fantasy stemning. Dertil kommer at bogen faktisk var direkte kedelig. Der blev brugt utrolig langt tid på ligegyldige ting og efter at have læst bogen kan jeg konstatere at der faktisk ikke sker ret meget i den historie generelt. 

Nu står jeg tilbage med tvivl om jeg skal læse den næste bog i serien. For nu har jeg ikke længere de høje forventninger eller ideer til serien, så måske kan jeg nu læse den for det den er. Frem for de lyserøde hjerter jeg havde foran øjnene da jeg satte mig til at læse Legacy. Man kan jo også håbe på at den næste bog handler om bare lidt mere. Men suk, jeg kan næsten ikke bære hvis det viser sig at være mere af det samme...
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig