I Yetiens hule anmeldelse

I Yetiens hule

Forfatter: Andrea Bastian
Genre: Paranormal erotik

I Yetiens hule er en følgeton på tre afsnit, og den her anmeldelse er en vurdering af dem alle tre samlet.

Tak til Andrea Bastian for anmeldereksemplaret

Den unge Sofia rejser til Tibet for at arbejde som frivillig på et børnehjem, men ender med at få flere oplevelser med hjem, end hun havde regnet med. Mellem Himalayas truende bjerge møder hun den jævnaldrende Sarah og den ældre mand Frank, som begge udfordrer hendes seksuelle vaner. Men da hun kommer ud i det tibetanske vildnis og støder på den gigantiske Yeti, halvt menneske, halvt abe, åbner der sig en sanselig, ny verden for hende. Dette er første af tre afsnit af føljetonen I YETIENS HULE og indeholder aldeles eksplicitte scener ikke egnet for sarte sjæle.

Jeg var vildt begejstret da Andrea kontaktede mig med henblik på anmeldelse af hendes følgeton. Jeg ELSKER at vi viser at vi godt kan finde ud af det der med alsidig litteratur. At det hele ikke bare skal være en Helle Helle bog eller en svensk krimi. Jeg elsker at der er nogen der står ved at de læser for ren og skær fornøjelsens skyld.

Jeg kendte godt genren, som er en paranormal erotik - altså sex med et paranormalt væsen. I det her tilfælde en yeti.  En genre som er læst af mange i blandt andet USA. Men jeg har faktisk aldrig selv læst noget i genren, så jeg var meget spændt på hvad jeg ville synes om den.

Der findes helt sikker mange meninger om den her genre, og den tiltaler helt sikkert nogen mere end andre. Ja genren vil helt sikkert frastøde rigtig mange. Men det handler ikke om at skyde den ned fordi man ikke selv kan lide den. Det jeg vurderer på er dog først og fremmet hvad målgruppen vil synes om den og jeg i vildt beundring over at Andrea som den første slår igennem herhjemme med genren.

Jeg blev ikke selv frastødt. Der skal meget til. Eller det er faktisk løgn. Jeg bliver frastødt af bøger som American Psyko og bøger der leger med døren og ellers bare kun handler om "ligegyldig" død og mord. Men derudover skal der meget til før jeg bliver frastødt. Dog vil jeg sige at genren nok ikke er så meget mig, eller jeg har jo kun læst den her, så det er jo også lidt forkert at sige. Jeg tror bare jeg har lidt svært ved at forholde mig til når væsnerne er for meget dyr frem for mennesker. Hvis væsnerne derimod var mere menneskelige intelligente, så tror jeg det ville have været noget andet for mig.

Bogen får fire stjerner fordi den er fantastisk godt skrevet. Det er ufattelig sejt og modigt af Andrea og det tæller virkelig højt hos mig. Jeg tror desuden målgruppen vil synes den er spot on. Men mere kan den ikke få i min bog, fordi jeg ikke rigtig føler karakterne var så troværdige, eller levende, de var lidt for papagtige til min smag og jeg savner et større overordnet plot.