Tryllebundet anmeldelse

Tryllebundet

Forfatter: Sylvia Day
Originaltitel: Spellbound
Genre: Paranormal erotik
Udgiver: Politikens Forlag, 2013

Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret

Da han træder ind i hendes liv, er hun knuget af sørg og fast besluttet på aldrig igen at give en mand nøglen til sit hjerte. Men kan Victoria modstå presset fra Max, hvis skjulte dagsorden det er at vække hendes lidenskab og tæmme den, så han får fuld kontrol over hende og den kraft hun besidder?

Tryllebundet er lige min type guilty pleasure bog. Den forgår nemlig i en paranormal verden med magi og alt hvad dertil høre, og så handler den om kærlighed - en sexet romance. Jeg er også fuldt ud underholdt i starten af bogen, og siderne vender nærmest sig selv. Historien er godt skruet sammen og Sylvia Day er helt fantastisk til at skrive i et sprog man lever sig ind i, og som bare flyder let og naturligt.

Bogen er delt op i små korte historier, som sammen udgør en lang historie. De har hver deres plot og handling. Samtidig med at der er en overordnet historie. Lidt ligesom med nogle tv-serier. Det er lidt samme form der er brugt her. Problemet med det var for mig, at jeg var dybt engageret i den første historie og ikke så meget i de næste. Jeg tror det skyldes to ting, kærlighedsdramaet/konflikten blev forløst i første historie og flade personer.

Jeg synes Sylvia Day formåede at skabe en troværdig magisk verden, hun tabte bare lidt karakterne undervejs. De var utrolig flade og Victoria var kun interessant når hun forvandlede sig til en kat. Hvis historien havde fået en anelse mere dybde, så havde det bestemt ikke gjort noget, og det plejer Sylvia Day ellers at være dronning i. Men Tryllebundet virker til at være skrevet med vestre hånd.

Overordnet så synes jeg at det var en fortræffelig guilty pleasure - jeg elsker den her type historier, og håber at se flere af dem. Jeg var rigtig godt underholdt at Tryllebundet, som i bund og grund kun havde en fejl - den var for kort. Derfor var der ikke tid til hverken dybde eller karakterudvikling.