lørdag den 7. juni 2014

X-men - Days of future past




I 'X-Men kæmper mutanter en daglig kamp for overlevelse i en nær fremtid. De beslutter at sende en person tilbage i tiden for at forhindre en begivenhed, der truer både mennesker og mutanters eksistens.


Jeg er åbenbart helt skør når det kommer til X-men filmene, det mener min kæreste i hvert fald. Jeg er også ret sikker på at jeg er farvet. Ja, jeg kan godt se at der er nogle plotmæssige problemer i forhold til de forgående film, og som jeg ville ønske de havde ladet være med. Som f.eks. professer X's pludselig genopstanden og Wolverines komiske skelet klør. Men shh… det glemmer vi bare alt om og nyder en helt fantastisk film, ikke?

 

Jeg elsker alt ved X-men historien - seriøst. Love it! Jeg elsker de egenskaber de har, jeg elsker når de bruger dem, jeg elsker karakterne, jeg elsker problemstillingen, jeg elsker ideen med skolen, jeg elsker den menneskelige kamp, jeg elsker at Magneto er så ond og så alligevel ikke.

De eneste X-men film jeg ikke er fan af er Wolverin filmene - særligt 2'eren var dårligt. (som i sindssygt dårligt! Som i at jeg aldrig så den færdig) Seriøst det er ligesom at tage den perfekte tv-serie FRIENDS, tage Joey ud og lave en tv-serie kun med ham. Det er jo klart det ikke holder.

I stedet for alt min rableling om hvor fantastisk X-men er - for det er den jo tydeligvis - så må jeg hellere snakke lidt mere om lige præcis den her film.







Den er EPIC! Den er endnu bedre end X-men first class - ja man skulle ikke tro det var muligt men det er det. Det er især noget at gøre med at vi både har de gode gamle X-men og de nye. Jeg synes det er fedt de har lavet timetravel i X-men. Det er jo genialt. Jeg elsker at vi genser alle de gamle karakterer, også selvom de havde forbavsende lidt airtime. (Så hvorfor lavede de den ikke bare 4 timer?!) Og så er jeg især glad for at de retter op på nogle af de fejl der blev begået i 3'eren. Just saying.

Jeg synes James McAvoy gjorde et fantastisk stykke arbejde, det synes jeg alle skuespillerne gjorde. Men nu er jeg jo også bare vanvittig farvet, så uanset hvad jeg siger så er det positivt. :0) Så jeg vil hellere sige at jeg synes at i skal tage ind og se den!! Som i ligenu!

Jeg har selv lyst til at tage ind og se den igen, det kunne være man skulle begynde at læse tegneserien… hmm…. Det er jo svært at vente helt til 2016 til den næste film udkommer.


SHARE:

6 kommentarer

  1. Hvor er du entusiastisk - elsker det! :D Jeg glæder mig sådan til at se den, og jeg kan næsten ikke vente, jeg har bare ikke lige haft tid endnu! Elsker også X-Men filmene, og synes at det er sådan nogle gode skuespillere, der er med - og så er jeg jo en kæmpe James McAvoy fan, så godt at høre at han gør det godt! :) Nu glæder jeg mig jo endnu mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så svært ikke at være andet når det handler om X-men filmene. :0) Jeg håber du snart får lejlighed til at se den! Den er fantastisk! Men det har jeg vidst sagt... :0D

      Slet
  2. Godt review.
    Helt enig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have! Det er dejligt at høre. :0)

      Slet
  3. Jeg er ikke hardcore X-Men fan, som i, jeg har ikke læst tegneserierne, men filmene er jeg ret begejstret for. Håber snart, jeg får mulighed for at se den. Især nu, hvor jeg har læst din anmeldelse :)

    Og jeg har heller ikke set den anden Wolverine-film, men den første kan jeg nu godt lide. Fordi jeg generelt godt kan lide Wolverine... og Hugh Jackman.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk også stor fan af Hugh Jackman, jeg synes bare de laver Wolverine filmene forkerte. Jeg mangler den fællesskab jeg har i x-men filmene. Noget af det jeg nemlig holder meget af, er diversiteten og det får jeg ikke helt på samme måde i Wolverine. Jeg tror også jeg er mere skuffet over det, end de som sådan er dårlige. Jeg havde det i hvert fald ok, med 1'eren. Men 2'eren kunne jeg bare slet ikke med.

      Dejligt jeg har givet dig lyst til at se filmen. :0) Den er helt sikkert også alle mine rosende ord værd. :0) Men lad mig høre hvad du synes om den når du har set den. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig