torsdag den 23. oktober 2014

Min mofibo bogreol #2

Dette er en kort serie hvor jeg viser nogle af de bøger jeg har valgt ud på min mofibo bogreol. I håb om at det måske vil være til inspiration - lidt som currently reading eller jeg ønsker mig indlæg.

(Det her indlæg skulle i øvrigt være udkommet i går. Jeg havde sat det til at udkomme automatisk, men ved en fejl så havde jeg trykket forkert... så derfor får i 2 indlæg i træk. ;0))

På grund af oplevelsen af dårlige oversættelser har jeg faktisk ikke fået læst så mange Tellerup bøger, og det er faktisk helt forkert, for de bøger de udgiver er jo lige min genre. OG man kan jo altså ikke sige at det er pågrund af oversættelsen at jeg ikke læser de danske forfattere. Så Dæmondræberen røg på min mofibo bogreol.




 
Navnet er Dominic.

Enhver dæmon kender mit ansigt og drømmer om
at aflevere mit hoved til Lucifer.

Jeg har vandret på jorden i årtusinder. Boet i Helvede
og ledt dæmoniske horder i krigen mod englene.
Ikke ligefrem min glansperiode, men ingen er perfekt.

Jeg gjorde oprør – årsagen til at jeg i dag er hadet af min egen race og lever skjult blandt menneskene.

Før blev jeg kaldt Dominic Engledræber.
I dag går jeg under navnet Dominic Dæmondræber.

Dette er min historie …
 
 
 
 
 
Den her kvinde, , har et fantastisk budskab på hjertet. Jeg så youtube videoen med hende fra den sorte diamant, og jeg har haft lyst til at læse hendes bog lige siden. Så nu har jeg muligheden.
 
 
 
 
 
 
From the award-winning author of Half of a Yellow Sun, a dazzling new novel: a story of love and race centered around a young man and woman from Nigeria who face difficult choices and challenges in the countries they come to call home.

As teenagers in a Lagos secondary school, Ifemelu and Obinze fall in love. Their Nigeria is under military dictatorship, and people are leaving the country if they can. Ifemelu—beautiful, self-assured—departs for America to study. She suffers defeats and triumphs, finds and loses relationships and friendships, all the while feeling the weight of something she never thought of back home: race. Obinze—the quiet, thoughtful son of a professor—had hoped to join her, but post-9/11 America will not let him in, and he plunges into a dangerous, undocumented life in London.

Years later, Obinze is a wealthy man in a newly democratic Nigeria, while Ifemelu has achieved success as a writer of an eye-opening blog about race in America. But when Ifemelu returns to Nigeria, and she and Obinze reignite their shared passion—for their homeland and for each other—they will face the toughest decisions of their lives.
 
 
 
 
 
 
Det fedeste ved at kigge bøger igennem på mofibo var da jeg opdagede det store udvalg af engelske bøger. Jeg har rigtig længe villet læse den her serie, men det er en af dem der er gået lidt i glemmebogen igen som tiden går, men nu har jeg vildt meget lyst til at læse den igen.
 
 
 
 
 
By age sixteen, Rhine Ellery has four years left to live. She can thank modern science for this genetic time bomb. A botched effort to create a perfect race has left all males with a lifespan of 25 years, and females with a lifespan of 20 years. Geneticists are seeking a miracle antidote to restore the human race, desperate orphans crowd the population, crime and poverty have skyrocketed, and young girls are being kidnapped and sold as polygamous brides to bear more children.

When Rhine is kidnapped and sold as a bride, she vows to do all she can to escape. Her husband, Linden, is hopelessly in love with her, and Rhine can't bring herself to hate him as much as she'd like to. He opens her to a magical world of wealth and illusion she never thought existed, and it almost makes it possible to ignore the clock ticking away her short life. But Rhine quickly learns that not everything in her new husband's strange world is what it seems. Her father-in-law, an eccentric doctor bent on finding the antidote, is hoarding corpses in the basement. Her fellow sister wives are to be trusted one day and feared the next, and Rhine is desperate to communicate to her twin brother that she is safe and alive. Will Rhine be able to escape--before her time runs out?

Together with one of Linden's servants, Gabriel, Rhine attempts to escape just before her seventeenth birthday. But in a world that continues to spiral into anarchy, is there any hope for freedom?
 
 
 
 
Og den her realisme har været på ønskesedlen rigtig længe.
 
  

 
 
Teen con artist Sadie might be over her head. To escape her backwards small town, delusional mom, jailbird dad, and the tiny trailer where she was raised, she also must leave Brendan. Sadie wants a better life, and she has been working steadily toward it, one con at a time, until her mother wipes out her savings.

Brendan helps devise ultimate con. But the more lies Sadie spins, the more she starts falling for her own hoax, and perhaps for the wrong boy. Sadie wanted to change her life, but she wasn't prepared to have it flipped upside down by her own deception. With her future at stake and her heart on the line, she suddenly has more than just money to lose
 
 
 
 
Kogebøger er der også! Jeg hader madpakker, men jeg elsker mad inspiration.
 
 
 
 
50 ideer til hvad du kan give dine børn med i madpakke, så energiniveauet holder hele dagen og så frokosten varieres.

Find opskrifter på bl.a. Omeletruller, Quinoa-frikadeller, Nudelsalat, Peanutbutter- og æblesandwich, Samosa, Pizzaruller, dip til grøntsager og meget mere ...
Opskrifterne er enkle og nemme at gå til, så også de større børn kan få glæde af bogen.
 
 
 
 
 
Bogen man bør læse! I hvert fald hvis man gerne vil gå lidt op i politik som jeg gerne vil.
 
 
 
 
 
 
Den hemmelige socialdemokrat er en insider-beretning om kliker og kammeratskab i landets store arbejderparti. En bog fuld af sandheder og sejlivede rygter, forfattet af et anonymt medlem af Socialdemokratiets folketingsgruppe, der med humor og bid gør status over sit parti efter ni år med Helle Thorning Schmidt.
 
SHARE:

2 kommentarer

  1. Er også overrasket over udvalget. Dog lidt svært at finde, hvis ikke man lige ved, hvad man leder efter, synes jeg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan jeg godt følge. Jeg synes dog det var meget sjovt at lede, men jeg har lidt svært ved at overskue hvordan jeg skal se de nye titler der kommer på.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig