fredag den 24. oktober 2014

Fables vol 3-6 review

 

Fables vol 3-6

Forfatter:
Serie: Fables #3 - #6
Genre: Graphic novel
Målgruppe: Voksne



Da serien er lidt lang og jeg sikkert ende med at sige de samme rosende ord om alle 22 hæfter, så deler jeg anmeldelserne lidt op og tager en fire stykker af gangen.
















In the Fables' world, there isn't a lot of happily-ever-after to go around. As refugees from the lands of make-believe, the Fables have been driven from their storybook realms and forced to blend in with our gritty, mundane reality.

But that doesn't mean they don't have any room for romance—or the pain, betrayal and jealous rage that go along with it. In fact, love may be blooming between two of the most hard-bitten, no-nonsense Fables around. But are they destined for happiness— or a quick and untimely death?





Jeg knus-elsker den her tegneserie/graphic novel! Den er simpelthen SÅ god! Noget at det der gør den så god for mig er at den er så genial på den der gennemførte fantasifulde agtige måde. Og altså hvad er der ikke at kunne lide?: Snehvide i vores verden, bare måske lidt klogere end Grimm udgaven (det er altid et stort plus) og stadig med magiske genstande til sin rådighed og hendes kollega er den store stygge ulv i mandelig udgave… Jamen jeg siger jer.. jeg er totalt solgt på det her koncept. Det er guilty pleasure for os der elsker fantasy og eventyr.

Jeg har holdt lidt igen med at læse den fordi at de to aller sidste bøger udkommer til næste år i marts, og jeg ved at hvis jeg sluger dem alle nu, så bliver det som at sidde på en pinebænk indtil marts.

Så jeg vil altså virkelig anbefale den her serie. Og man må endelig ikke lade sig afskrække af tegneserie looket. Det er på ingen måder tegningerne der bære historien - det er det (let) litterære, plottet og det originale som gør den her serie awesome!

Hvis jeg skal sige noget konstruktiv negativt, så skal det være at hver tegneserie ikke er lige god. Der er nogle forskellige skiftende storylines og nogle af dem synes jeg jo er mere spændende end andre, men sådan vil det jo altid være. Så kort sagt: awesome! :0)
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig