tirsdag den 7. oktober 2014

Pigen fra Fenmarken

Pigen fra Fenmarken

Forfatter: Mikkel Wendelboe
Serie: Ainafablen #1
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Skriveforlaget


Tak til Skriveforlaget for anmeldereksemplaret
















Imod deres vilje bliver tre almindelige unge mænd hvirvlet ind i en ældgammel krig. I en fremmed verden, hvor bedrag, farer og dinosaurer lurer i skyggerne, skal de forsøge at redde sig selv, inden det er for sent. Men tingene, følelserne og deres sjæle ændrer sig undervej, og snart er der langt mere på spil.

Jeg er en lille smule splittet over denne bog, hvilket måske er meget forståeligt når man tænker over det, for bogen har for mig mange modsætninger:

Jeg synes den er god skrevet med et levende nuanceret sprog, men omvendt føler jeg ikke at personerne er så levende.

Jeg har stor beundring for at forfatteren har lavet sit eget sprog, men omvendt er det dybt irriterende at sidde og slå op bagi bogen konstant. Det er sådan noget der irriterer mig grænseløst som læser. Det dræber mit flow fuldstændig.

Jeg elsker nye nytænkende fantasy-verdener, hvor der er tænkt længere - men jeg har personligt meget svært ved at forene Dinosaurer og fantasy. Jeg har set det før, og jeg kan bare slet ikke med konceptet. Dinosaurer har levet i min verden, så derfor er de for virkelige til at være fantasyvæsner, hvorimod drager jo er et direkte fablevæsen selvom det jo faktisk er ret tæt på en dinosaur.

Og generelt så bryder jeg mig ikke om forsiden, den får bogen til at virke lidt for billigt, så det er virkelig synd. Her skal man altså ikke bedømme bogen på dets cover.

Selvom jeg havde de par irritationsmomenter, så er meget af det faktisk ude i smag og behag kategorien, så jeg synes helt sikkert man skal anderkende den her bog for hvad den er: et godt stykke debut håndværk, med en forfatter der er på vej nogle steder hen. Hvis han altså vælger at fortsætte med at arbejde på skrivekunsten. I hvert fald så må vi få anden del af denne serie på et tidspunkt.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig