onsdag den 19. november 2014

Min søndag på bogforum

Søndagen, den sidste dag på bogforum var også dagen hvor jeg gerne ville nå nogle af de ting jeg ikke havde nået de andre dage. Snakke med de folk jeg ikke fik snakket med, jagte signeringer mv. Blandt andet var jeg henne og sige hej til Skriveværkstedet, og fik Charlottes super gode bog om at skrive: 'Sådan skriver du gode bøger til børn og unge' hvori hun gav min en lille hilsen. Jeg elsker signerede eksemplarer, men signerede eksemplarer der indeholder en personlig hilsen er noget af det bedste der findes!












Søndagens bogforum startede med at få en signering hos Kristina Ohlsson, men derefter satte jeg mig godt til rette for at høre Amanda Lindhout, der har skrevet en af de bedste bøger jeg har læst i år. Interviewet var faktisk også det bedste jeg hørte på bogforum, for Amanda Lindhout formåede at svare på alle de mange spørgsmål jeg sad tilbage med efter at have læst bogen - og der var en hel del spørgsmål efter endt læsning ... Så det var virkelig spændende. Hun har en utrolig stor livsvilje og mod som man virkelig kun kan beundre. Så den fik jeg også lige signeret. 'never ever give up' står der nu i min udgave af 'Huset i Himlen'. <3

Ellers fik jeg jagtet nogle signeringer bl.a. af Tracy Chevalier (The girl with the pearl earings) og en af mine absolutte yndlings danske skuespiller, Marlene Schwartz. Jeg forsøgte også at få Peter Høghs, men han forsvandt i menneskemængden der konstant omgiver ham.

Og ellers så så jeg selvfølgelig Nanna Foss der signerede hos Tellerup - her mødte jeg også en masse HUF'er. Det var super hyggeligt at se dem igen, og snakke om bøger. Bøger, bøger, bøger, bøger, bøger!! Findes der noget bedre samtaleemne? Det var helt vemodigt da vi vendte snuden hjemad mod Jylland.

FANTASTISK WEEKEND! Så fedt med en weekend der på alle måder er i bøgernes tegn. Det var så hyggeligt at løbe ind i nogen man kender, og falde i snak om bøger. Det var hyggeligt at få udvidet sin horisont med spændende interviews. Det var fedt at se sine design opstillet der blandt andre bøger. At se nogen stå med dem i hånden. Det var fedt at hilse på forfattere, forlagsfolk, oversættere, grafikere og illustratorer. Og ikke mindst at slæbe bøger med hjem. <3 Jeg glæder mig allerede vildt meget til næste år. Ses vi?

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig