torsdag den 13. november 2014

Politikens romankonkurrence

Hold da op alle de skrivekonkurrencer der er i omløb i øjeblikket. Denne fra Politiken er især værd at lægge mærke til. Politiken har haft en lignende konkurrence før, og der overvejede jeg at deltage, men jeg gjorde det aldrig. Denne gang handler det om kærlighed - altså lige noget for mig - lige bortset fra at de gerne vil have en roman om kærlighed i vores dagligdag - dine og mine børn og de sociale mediers indflydelse mv. Der stod jeg så lidt af. I bund og grund er jeg lidt af den holdning at tingene har en tildens til at regulerer sig selv, og det gør jo ikke ligefrem en roman ... Men hvis du har noget på hjertet indenfor det emne, så er det bare med at slå numsen i sædet, for førstepræmien er på 250.000 kr!



http://www.politikensforlag.dk/romankonkurrence/c-62/0


Dagbladet Politiken og Politikens Forlag inviterer dig til
at deltage i Romankonkurrencen, hvor førstepræmien er 250.000 kr.
Skriv en roman, der skildrer kærligheden i det hurtige moderne liv på godt og ondt.

Der er drøn på i disse år, hvad enten man er single eller i et forhold. Kærligheden, karrieren og livets mange muligheder slås om en plads i kalenderen, og det kan være mere end svært at ramme balancen og endelig byde det gode liv velkommen. Hvis er dine børn, hvis er mine børn, og hvad sker der med kærligheden og fornemmelsen for det fælles, efterhånden som vi begraver os foran hver sin computer og går tur med hver sin smartphone i stedet for med hunden – eller hinanden?
 

Hvis det er din roman, der bliver valgt som konkurrencens bedste, vinder du:

  • En præmie på 250.000 kr.
  • En forlagskontrakt på Politikens Forlag
  • Markedsføring for minimum 250.000 kr.

Dommerpanelet består af:

  • ANNE-CATHRINE RIEBNITZSKY – Forfatter og tidligere vinder
  • KASPAR COLLING NIELSEN – Forfatter
  • LINE KNUTZON – Dramatiker og forfatter
  • VINCA WIEDEMANN – Rektor, Den Danske Filmskole
  • JES STEIN PEDERSEN – Litteraturredaktør ved Politiken
  • CHARLOTTE WEISS – Forlagschef ved Politikens Forlag

Reglerne for deltagelse i konkurrencen er:

  • Konkurrencen er åben for såvel etablerede forfattere som debutanter
  • Forfatteren til romanen skal være fyldt 18 år på det tidspunkt, hvor manuskriptet indleveres
  • Romanen skal være skrevet på dansk
  • Forfatteren erklærer at have den fulde ophavsret til romanen 
  • Romanen skal være på min. 250 sider a 2.000 enheder inkl. mellemrum – håndskrevne manuskripter tages ikke i betragtning
  • Romanen skal være os i hænde senest den 1. december 2015 kl. 24.00, og vinderen kåres 2. april 2016
  • Romanen må ikke tilbydes andre forlag fra 1. december 2015 til 2. april 2016
  • Romanen sendes enten til mailadressen: romankonkurrence@pol.dk eller til Politikens Forlag, Rådhuspladsen 37, Kbh. V – tydeligt mærket "Romankonkurrence". Ved indsendelse af fysiske manuskripter, skal en elektronisk udgave vedlægges
  • Vinderen af konkurrencen får direkte besked
  • Dommerpanelet forbeholder sig ret til ikke at udnævne en vinder
  • Politikens Forlag kan kun påtage sig redaktionel tilbagemelding på vinderromanen
  • Indsendt materiale til konkurrencen returneres ikke
SHARE:

2 kommentarer

  1. Har også nærstuderet konkurrencen. Er stadig i overvejelsesfasen, men jeg tror sgu jeg gi'r det en chance... :-)
    Knus Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. YES do it!!!
      Og jeg skal læse!!
      Knus!

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig