tirsdag den 30. december 2014

A Christmas Feast

A Christmas Feast

Forfatter: Katie Fforde
Genre: Julehistorier, noveller, realisme
Målgruppe: Voksne

Bogen fås endnu ikke på dansk
























A delicious Christmas feast of short stories from the Sunday Times No. 1 bestselling author of A French Affair and The Perfect Match.

Add some extra sparkle to your Christmas by joining Katie Fforde for a perfect, romantic Christmas feast of short stories. Collected together for the first time and including one brand new story.

Make your Christmas wishes come true...





'A Christmas Feast' var mit første møde med Katie Ffordes forfatterskab, og måske var det ikke det bedste sted at starte, da bogen er fyldt med en masse små korte tekster og noveller fra forskellige tispunkter i hendes forfatterskab. Samlingen indeholder nemlig korte tekster der før har været publiceret i ugeblade eller lignende.

Jeg kan egentlig rigtig godt lide ideen med små korte julehistorier, som man kan læse indimellem sine julegøremål, og to af novellerne nød jeg faktisk rigtig meget. De var skønne julet, og da jeg læste dem kunne jeg fornemme Katie Ffordes tiltrækningskraft for en læser. Hun skriver utrolig sansene, og så har man svært ved ikke at blive lækkersulten når man læser bogen. Da stort set alle af teksterne indeholdte mad eller madlavning i en eller anden afskygning. Til gengæld kunne jeg godt have været foruden de små korte tekster. De var faktisk lidt ligegyldige. Katie Fforde skriver nemlig ikke anderledes når hun skriver korte tekster. Ofte vil man fokuserer på at skrive mere koncentreret ved korte tekster, men det gør hun ikke. Det er faktisk det samme som de lange tekster, problemet med det er at man sidder med en følelse af at man mangler en masse tekst når man læser de korte tekster.

Så jeg havde lidt svært ved at give den her bog stjerner. For de lange tekster var rigtig fine og dem nød jeg også, men de korte kunne man lige så godt springe over. Da der ikke rigtig er tekst nok til at uddybe historien ender handlingen og karakterne med at være flade og alt for sukkersøde. Så jeg ender på en rating som ligger lige i midten.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig