mandag den 29. december 2014

Eventyrbogen

Eventyrbogen

Forfatter: Peter Madsen
Genre: Eventyr
Målgruppe: Børn og voksne
Udgiver: Forlaget Alvilda


Tak til Forlaget Alvilda for anmeldereksemplaret
















"Eventyrbogen" indeholder 25 af de allerbedste, klassiske eventyr.

Her er både de meget kendte som "Snehvide", "Hans og Grete" og "De tre Bukke Bruse" samt de lidt mindre kendte som "Prinsessen på glasbjerget", "Drengen, der ville lære frygten at kende" og "Soria Moria slot".

Alle eventyrene er genfortalt af Peter Madsen i deres fulde længde og nænsomt bearbejdet i en moderne sprogtone med afsæt i særligt Perraults, brødrene Grimms, Asbjørnsen og Moes samt Svend Grundtvigs udgaver af de elskede folkefortællinger.

Den 200 sider lange bog er gennemillustreret med 175 store farveillustrationer af forfatteren.

Peter Madsen er blandt meget andet kendt for tegneserierne "Valhalla" og "Menneskesønnen" samt den nyligt udgivne billedbogsserie "Troldeliv".




Peter Madsen er en fabelagtig tegner. Jeg elsker hans tegnestil. De var helt sikkert årsagen til jeg en dag satte mig ned og læste Valhalla tegneserierne, som jeg elsker. Det var faktisk meningen jeg ville have haft Peter Madsens signering til bogforum i år, men det kunne jeg bare slet ikke nå, og jeg er bare SÅ misundelig på alle dem som fik den, især fordi de fik en utrolig flot tegning lavet ved siden af signeringen. Suk. Nå det var vidst lidt af et sidespor.

Eventyrbogen har jeg nydt at læse løbende. Det er sådan en bog som vil være fantastisk som oplæsningsbog, hvor man tager et eventyr af gangen. Eventyrene er fyldt med handling, spænding og moralske fingerløft. Lige præcis som sådan nogle skal være. Men det er helt sikkert Peter Madsens tegninger der får dem til at komme til live, på den mest magiske måde.

Det her er den type eventyrbog som jeg selv ville have nydt at kigge i som barn. Det gør læseoplevelsen meget større. Så selvom der er lavet rigtig mange fine eventyrbøger på dansk, så er det altså yderst sjældent at man finder en lige så fin som denne. Jeg håber lidt at Peter Madsen vil lave en ny eventyrbog med nogle af H.C. Andersens eventyr illustreret. Jeg har virkelig nydt at læse eventyrene. Det er så hyggeligt at tage et lille eventyr engang imellem.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig