torsdag den 1. januar 2015

Status: Oktober, november, december 2014





Her på årets første dag gør jeg kvartalsstatus for det sidste kvartal af 2014. Fremover har jeg tænkt mig at gå tilbage til månedsstatus for en tid. Da jeg via kvartalsstatus synes at jeg får fremhævet alt for få bøger på den måde. Det har også været helt umulig for mig at vælge hvilke covers jeg synes bedst og mindst om denne gang, da der er helt absurd mange at vælge imellem.

70 bøger blev det til fra oktober til december!

December var helt sikkert den bedste læsemåned med 34, men det er egentlig ikke så imponerende når man se på hvor mange korte tekster jeg har læst i den måned. Men december har for mig været en måned hvor jeg har haft brug for at have flygtige bogbekendtskaber, og samle energi til et nyt år.

Jeg fik også læst et par håndfulde julehistorier i år, hvilket jeg var rigtig glad for. Jeg elsker julehistorier. Derudover har den stået på en del genlæsning af yndlings Harry Potter. Verdens bedste serie!! Og en masse fluffy læsning.



Sommeren med Sigge af Lin Hallberg
Pigen fra Fenmarken #1 af Mikkel Wendelboe
Støv & Stjerneskær #2 af Laini Taylor
The Elements of Style af William Strunk
Troldmandens plan #4 af Peter Gotthardt
En kvinde går til bryllup... #2 af Helena S. Paige
Rød som blod #1 af Salla Simukka
Confessions of a Shopaholic #1 af Sophie Kinsella
Shopaholic takes Manhattan #2 af Sophie Kinsella
Slaverne fra Socorro #4 af John Flanagan
The Secret Diary of Lizzie Bennet og Kate Rorick og Bernie Su
Honeymoon in Paris af Jojo Moyes
Kæmpens kød #4 af Nicole Boyle Rødtnes
Debut af Glenn Ringtved, Tomas Lagermand Lundme, Sanne Søndergaard, Kirsten Sonne Harild,
Sanne Munk Jensen, Jens Blendstrup, Ida-Marie Rendtorff og Johanne Algren
Sigurd fortæller om de græske guder af Sigurd Barret
Mockingjay #3 af Suzanne Collins (reread)
The Making of Gone with the Wind af Steve Wilson
Hvis jeg bliver #1 af Gayle Forman
Shopaholic Ties the Knot #3 af Sophie Kinsella
Alle tiders Ghita af Ghita Nørby og Søren Anker Madsen
Shopaholic & Sister #4 af Sophie Kinsella
Paper Towns af John Green
Shopaholic & Baby #5 af Sophie Kinsella
Påkaldelsen (Spirit animal #1) af Brandon Mull
Genkommeren #6 af Lene Kaaberbøl
Four: Tobias' Fortællinger #0,1 - #0,4 af Veronica Roth
Merlin og kannibalen (Merlin #1) af Pernille Eybye
Longbourn af Jo Baker
Cross Country Christmas #1,5 af Tiffany King
Persuasion af Jane Austen
All for you af #2,5 af Marquita Valentine
Will Grayson, Will Grayson af John Green og David Levithan
Hvad du ønsker ... af Sylvia Day
Merlin og Dippe-Duttens dukke #2 af Pernille Eybye
Mini Shopaholic #6 af Sophie Kinsella
The Billionaire's Christmas af J.S. Scott
Shopaholic stiler mod stjernerne #7 af Sophie Kinsella
A Season for Hope #3 af Sara Cannon
Merlin og søster hårbolle #3 af Pernille Eybye
En plus en af Jojo Moyes
Ex-mas af Kate Brian
I hunt killers #1 af Barry Lyga
The Snow Queen af H.C. Andersen
Harry Potter and the Philosopher's Stone #1 af J.K. Rowling (reread)
Harry Potter and the Chamber of Secrets #2 af J.K. Rowling (reread)
Skyggehævn #3 af Nicole Boyle Rødtnes
Plusmand #2 af Conrad Fields
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban #3 af J.K. Rowling (reread)
Jaget #2 af Maggie Stiefvater
Nye horisonter #4 af Alyson Noel
Shopaholic on Honeymoon #3,5 af Sophie Kinsella
A Christmas Feast af Katie Fforde
Fabels: Arabian Nights (and Days) #7 af Bill Willingham
The Queen (The Selection #0,4) af Kiera Cass
Fables: Wolves #8 af Bill Willingham
What HIT me? af Genny Masterman (research)
Eventyrbogen af Peter Madsen
Fables: Sons of Empire #9 af Bill Willingham
Half Lies #0,5 af Sally Green
Vi burde alle være feminister af Chimamanda Ngozi Adichie
First Frost #0,5 af Jennifer Estep
The Plot Whisperer: Secrets of Story Structure Any Writer Can Master af Martha Alderson
Fables: The Good Prince #10 af Bill Willingham
Glitches (The Lunar Chronicles #0.5) af Marissa Mayer 
My True Love Gave to Me af Stephanie Perkins, Holly Black, Ally Carter, Matt de la Pena, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link , Myra McEntire, Rainbow Rowell, Laini Taylor, Kiersten White
Fables: War and Pieces #11 af Bill Willingham
Harry Potter and the Goblet of Fire #4 af J.K. Rowling (reread)
The Blood of Olympus #5 af Rick Riordan



I forhold til min udfordringer er det ikke gået så godt i år som sidste år. Jeg har haft lidt høje forventninger. Eller det havde jeg egentlig ikke i januar sidste år, for der vidste jeg ikke at jeg ville få et vanvittigt travlt år. Så jeg er ret godt tilfreds, men det kommer der mere om senere når jeg kommer ind på udfordringsstatus. 


Bedste læst børnebog: Eventyrbogen


Bedste læst voksenbog: Persuasion


Bedste guilty pleasure: Fables og Shopaholic serien


Den største positive overraskelse: Jojo Moyes


Mest skuffende læsning: Longbourn



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig