torsdag den 5. februar 2015

Glashuse

Glashuse

Forfatter: Rachel Caine
Serie: The Morganville Vampires #1
Originalsprog: Engelsk
Genre: Paranormal, vampires
Målgruppe: YA
Udgiver: Tellerup






















From the author of the popular Weather Warden series comes the debut of an exciting new series set in Morganville, Texas, where you would be well advised to avoid being out after dark.

College freshman Claire Danvers has had enough of her nightmarish dorm situation. When Claire heads off-campus, the imposing old house where she finds a room may not be much better. Her new roommates don't show many signs of life, but they'll have Claire's back when the town's deepest secrets come crawling out, hungry for fresh blood. Will she be able to face the town's terror or will she drown like everyone else?
  


 
I bølgen efter Twilight var der masser af vampyrbøger af meget blandet kvalitet, og man måtte lave en hurtig fordelen af hvilke bøger man ville se nærmere på nu og her, og hvilke man ville gemme til senere, med risiko for at bogen aldrig ville blive læst. Serien Morganville vampires røg i den sidst nævnte kategori, og det er først efter jeg så det første klip på youtube at jeg måtte læse bogen. Jeg havde den så også til at stå på hylden, så det var et ret hurtigt valg. Jeg blev nysgerrig på historien, fordi jeg ville vide om historien var lige så plat som youtube-serien.

Fordelingen foregår hurtig og uden de store overvejelser, nogle gange rammer man rigtig, andre gange gør man ikke. Her skulle jeg havde holdt mig til min første indskydelse. Hold op den her bog var bare ikke noget for mig. Hovedpersonen var skide irriterende. Plottet var ustruktureret. Plothuller i spandevis. Ja måske skulle man have læst den lige efter Twilight, så havde det nok været en anden oplevelse. Men nu er historien utrolig tynd og jeg synes det er ærgerligt at hovedpersonen ikke bare har lidt ryggrad eller hjerne. På trods af at teksten fortalte mig at hun var klog!

Måske serien bliver bedre. Det tror jeg faktisk den gør, men jeg er ikke sikker på jeg ejer nok tålmodighed.
SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg læste den lige efter Twilight, og elskede den - men jeg har lige lyttet til lydbogen, og synes overhovedet ikke om den denne gang :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altså sjovt hvordan det ændre sig. :0) Gad vide om jeg ville have elsket den lige efter jeg havde læst twilight. Hmm.. måske ...

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig