tirsdag den 17. marts 2015

Hjerteløs

Hjerteløs

Forfatter: Mette Finderup
Serie: Den grønne ø #3
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge/YA/alle
Udgiver: Gyldendal

 Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret



















Tænk, hvis du fik lov at se ind i din egen sjæl. Helt ind til dit allermest ægte 'dig'.
Og tænk, hvis du så virkelig ikke brød dig om det, du så derinde?

Gyriths krop har taget alvorligt skade af at elske Balder, og Kelt er rasende. Han drager ud for at hævne udåden med Gyrith på slæb. Hun er rystet i sin grundvold, fordi hun endelig har fundet ud af, hvem hun er, og hvorfor hun aldrig rigtig har passet ind nogen steder, og hun håber inderligt, hun kan nå at få de to mænd til at enes, før de slår hinanden ihjel.




Hjerteløs tager os med på en fantastisk eventyrlig rejse. En rejse der føre os gennem historie, Danmark, Irland, myter og guder. Man kan virkelig også fornemme at der ligger masser af research bag bogserien.

Jeg har haft lidt mine problemer med serien fra starten af, og jeg har før begrundet det med at jeg ikke rigtig kunne lide hovedpersonen Gyrith. Hun virker meget naiv og uden omtanke, men det er blevet meget bedre i 'Hjerteløs'. Hun har naturligt nok udviklet sig. Men jeg kedede mig frygteligt på trods af det.

Grundlæggende så tror jeg bare ikke at det her er en serie for mig. Jeg tror det må være konklusionen. Hovedplottet er for tynd for mig, det samme er kærlighedshistorien. Jeg bliver ikke grebet af spænding og jeg mærker heller ikke karakternes følelser. På trods af at karakterne faktisk står ret så levende ud fra papiret.

Men jeg tror der er mange der godt kan lide denne type historier, og det irritere mig voldsomt at jeg ikke kan. For Mette Finderups bogserie er virkelig god kvalitet og det minder mig om genren high fantasy som også bliver kaldt epic fantasy af gode grunde. Samtidig minder den mig også meget om Helle Rydings Serpina serien - hvori jeg faktisk havde nogle af de samme problemer som med 'Den grønne ø' serien.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig