fredag den 22. maj 2015

The Ocean at the End of the Lane

The Ocean at the End of the Lane

Forfatter: Neil Gaiman
Genre: Fantasy
Målgruppe: Voksne


Bogen fås så vidt vides endnu ikke på dansk






















Sussex, England. A middle-aged man returns to his childhood home to attend a funeral. Although the house he lived in is long gone, he is drawn to the farm at the end of the road, where, when he was seven, he encountered a most remarkable girl, Lettie Hempstock, and her mother and grandmother. He hasn't thought of Lettie in decades, and yet as he sits by the pond (a pond that she'd claimed was an ocean) behind the ramshackle old farmhouse, the unremembered past comes flooding back. And it is a past too strange, too frightening, too dangerous to have happened to anyone, let alone a small boy.


Det er umuligt at skrive en anmeldelse smuk nok, til at beskrive hvor smuk den her bog er. Hold da op. Hvor var det dog en magisk og betydningsfuld læseoplevelse. Neil Gaiman har her skrevet et mesterværk af en bog. Med den her bog blegner den normale forfatter i sammenligning, og det er meget tydeligt at Neil Gaiman er en af hvor tids største forfattere.

Bogen er skrevet til voksne - til vores barndomsminder i et skønt fantasy-univers som kun Neil Gaiman kan skabe det. Enkelt og alligevelkomplekst, at det nærmest går ud over enhver forståelse. Samtidig er det som om ordene bliver til ens egne, og ja, så opstår der en hel ny grad af skønhed.

'The Ocean at the End of the Lane' er virkelig et must read. Den var slet ikke hvad jeg havde forventet, men heldgvis, for jeg kunne på ingen måder have forudset så smuk en bog. Den er smuk på alle måder, ordene, betydningerne, følelserne - ja det er virkelig svært at forklare hvor god den her bog er. Jeg kan ikke forstår det skulle tage mig så lang tid om at læse den. Dens finurlige magi har kun gjort mig rigere. Jeg kunne genlæse den igen og igen uden nogensinde at blive træt af den. Den er vidunderlig og jeg knus-elsker den! Læs den!


SHARE:

4 kommentarer

  1. Jeg er helt enig! Elskede den :) (og elsker den stadig!!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig, det er som om den altid vil være forplantet i en, den er virkelig smuk!

      Slet
  2. Jaaaa! Åh, hvor godt du kunne lide den! :)
    Jeg knuselsker den simpelthen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan man næsten ikke undgå andet end at gøre, den er virkelig utrolig unik, ægte og noget så skræmmende smuk.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig