lørdag den 23. maj 2015

Serier jeg ser - Daredevil

 
 

Som nogen af jer måske husker så er jeg ret vild med netflix serien, House of Cards. Så da netflix annoncerede at de ville lave en serie om superhelten 'Daredevil' der var jeg ret så solgt. Daredevil er en Marvel figur fra tegneserierne.

Der er så mange superhelte serier i øjeblikket, og jeg synes ikke at have held med ret mange af dem, hvilket irriterer mig grusomt - for det er jo superhelte! Superhelte er de sejeste.

Daredevil var lidt en blandet fornøjelse desværre. Den havde nogle super fede afsnit ind imellem, men den har altså også nogle issues. Jeg kommer nok aldrig til at glemme at der er et helt afsnit der handler dragten. Hans Daredevil dragt, altså. Hele afsnittet blev brugt til at finde en masse symbolik for hvorfor han til sidste ender med at blive kaldt Daredevil og hvorfor han får den dragt. Det afsnit var virkelig hårdt at komme igennem.




 

Egentlig synes jeg de løser opgaven godt sådan grundlæggende. Der er lige lovlig mange kamp-scener. Eller de virker i hvert fald som fyld. Jeg ved ikke om det er måden det er filmet på, for jeg synes ikke at have problemer med kamp-scener i de andre superhelte tv-serier, men her keder jeg mig grusomt når de dukker op.

Castings-mæssigt så er jeg ikke særlig begejstret heller. Når jeg ser Charlie Cox (daredevil) ser jeg hele tiden den unge mand fra Stardust for mig, og det tog noget tid at vende sig af med. Deborah Ann Woll (tidligere fra True Blood) er jeg altså heller ikke særlig stor fan af som Karen.

Skurken får meget ros. Kingpin. Jeg synes også han gør det ganske glimrende som skurk. Dog har jeg svært ved at forstå kærlighedsforholdet mellem ham og en kvinde. Jeg kan godt lide at det får en sympatisk virkning til en dybt usympatisk person, men for mig virker det ikke helt, fordi jeg simpelthen aldrig får en forståelse af hvorfor de to er sammen, eller hvad de ser i hinanden. 

Daredevil helten synes jeg er lidt problematisk. Han ser hele tiden ud som om han slipper for nogensinde at blive nødt til at slå nogen ihjel - selv ved selvforsvar. I starten var jeg også sådan lidt.. hey det burde en blind ikke kunne det der, heller ikke selvom alle andre sanser er forstærket! Jeg synes der gik langt tid før vi faktisk fik en forklaring på hvorfor det var sådan, og igen er jeg måske ikke helt så vild med den forklaring. Måske jeg havde købt den bedre hvis jeg havde fået det forklaret i starten.






Jeg ved ikke om jeg kommer til at se sæson 2. Jeg tror det ikke. Dog får serien utrolig stor ros i Amerika blandt seerne. Den gamle Daredevil film (som jeg faktisk godt kunne lide) med Ben Affleck fik tværtimod en dårlig modtagelse. Så måske er det mig der er noget galt med her. Måske forventer jeg for meget af en superhelte tv-serie.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig