søndag den 24. maj 2015

Camp Nanowrimo - Juli



Camp Nanowrimo er en 'lettere' udgave af NaNowrimo i november måned, hvor målet er at man skal skrive 50.000 ord på en måned. Campen er blevet udvidet så der både er en i april og en i juli. Jeg har tænkt lidt på om jeg skulle deltage i den i juli måned. Den er som sagt lidt mere løsligt i det, man kan skrive mellem 10.000 - 1.000.000 ord. Så jeg tænkte at jeg kunne skrive videre på min standalone bog mens jeg redigerede på den anden, så jeg kun skulle fokusere på at nå de 10.000 ord, men jeg kan ikke vurdere om det er at gabe for højt. Jeg er sådan rimelig dårlig til at vurdere sådan noget.

Men jeg elsker ideen og det at være med når alle andre sidder og skriver verdenen over. Det kan sammenlignes lidt med Readathon, hvor man skriver i stedet for at læse. Mit problem med sådan noget er at jeg altid rammer et konkurrencegen i mig, og så bliver det måske ikke så kvalitetmæssigt godt, som det måske ellers ville blive.


Det skriver Camp Nanowrimo selv:

Camp NaNoWriMo is a more open-ended version of our original November event. We have Camp sessions in both April and July, and we welcome word-count goals between 10,000 and 1,000,000. In addition, writers may attempt non-novel projects. Camp is a creative retreat for whatever you’re working on!

Hvis du skulle have lyst til at deltage, så kan du skrive dig op her: http://campnanowrimo.org/
SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg har prøvet begge dele nu og jeg kan klart bedst lide NaNoWriMo i november. Jeg ved ikke hvorfor, for objektivt set burde det være "lettere" med de to andre, når man selv kan sætte sig et mål, man føler, at man kan overskue. Men jeg endte med at være mere stresset i April end i November sidste år. Det jeg godt kan lide ved hele NaNoWriMo konceptet er præcis det, du også selv skriver: nemlig at man sidder verden over og skriver. Det er min oplevelse, at det er vildt hyggeligt og også udfordrende.

    Jeg regner selv med at deltage her i juli :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også den i november er mere mig. Jeg tror også at jeg synes det er 'lettere' for mig at der er den der faste og præcise ramme som november måneds nanowrimo giver. Når man selv sætter reglerne så føles de nemmere at bryde. Det er lidt forkert, men sådan har jeg det i hvert fald selv. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig