mandag den 6. juli 2015

I juli vil jeg ...


 

 

1. Læse Jane Eyre - finaly og derefter se min yndlingsfilmatisering af bogen.

2. Prøve malebogs terapi - det helt store nye fænomen, og jeg elsker allerede konceptet.

3. Læse mindst 20 bøger - det er jo sommer.

4. Deltage i Camp Nanowrimo og skrive 750 ord hver dag i gennemsnit i måneden.

5. Gøre som Leonora Christina Skov og føre regnskab med skriveriet - hver dag. For på den måde at holde mig selv mere til ilden.

6. Holde skriveweekend med min veninde.

7. Lave mine egne duftelys- Yes, I know. Hvorfor? Men jeg fandt en nem guide til hvordan, og det giver bare fuldstændig mening for mig at gøre det, for af en eller anden underlig grund gemmer jeg på ubrugeligt stearin. Yes... intet må gå til spilde - sådan har jeg det også med papir. Og jeg har en masse æstetiske olier til at ligge, så det virker jo nærmest som en match made in heaven at lave mine egne hyggelige duftelys til læsestunderne.

8. Spise masser af mine absolutte og høj sæson aktuelle læse-yndlingssnack, nemlig jordbær og ærter.

9. Grill - få madlavningen udenfor, da det er en god metode til at få min læsning udenfor også.

10. Sidst men ikke mindst vil jeg holde mig til en historie. Et univers at skrive i. Det gik rigtig fint en overgang at skrive på et hygge og et 'alvorligt' projekt, men nu kræver hyggeprojektet noget mere af mig end bare sjov og fri fantasi - noget så irriterende som struktur. Tsk. Så jeg bliver nødt til bare at fortsætte med den ene, men det er nok også bedre for fokusset tænker jeg.


Har du nogle særlige planer for dig selv i juli?




SHARE:

8 kommentarer

  1. Jeg er også ved at læse Jane Eyre for første gang! Er nået igennem bind 1 i den nye danske udgivelse, og den er rigtig god. Jeg kender ikke historien, så venter i spænding på at komme til at kende udviklingen :-) Jeg har en idé om, at jeg skal læse en klassiker hver måned resten af året, for de er jo generelt ret så god, men har bare en tendens til at komme bag i køen af bøger der skal læses hos mig... God læse-sommer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh... det lyder godt. Jeg glæder mig til at komme i gang, men jeg kender også historien så godt, så jeg er spændt på hvordan den er at læse.
      Super god ide med en klassiker hver måned, det var oprindeligt også det jeg gerne ville i sin tid med min must read, men jeg er enig nogle gange så griber hånden bare lige ud efter en anden bog. :0)

      Slet
  2. Det lyder som skønne sommer-planer! Min juli står på praktiske gøremål og page-turners :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder også helt fantastisk. Page-turners høre virkelig også sommeren til.

      Slet
  3. Glæd dig til malebøgerne! Specielt hvis du har planer om at lave i den, du har brugt på billedet. Den er virkelig god!

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den og jeg er allerede i gang, det er simpelthen så hyggeligt. :0)

      Slet
  4. Det lyder som nogle skønne sommerplaner, du har! Du kan roligt glæde dig til at skulle læse "Jane Eyre" - den er ret fantastisk, synes jeg! :D

    Jeg tror også snart, jeg må have fat i en malebog - det ser så hyggeligt ud, når folk deler billeder af deres malerier på Instagram! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også helt vildt hyggeligt, så det kan virkelig anbefales. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig