fredag den 3. juli 2015

Lykken er is



 
Lykken er is

Forfatter: Maja Ambeck Vase og Anne au Chokolat
Genre: Kogebogen
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Politikens forlag




Tak til Politikens forlag for anmeldereksemplaret



Det er sjovt og hyggeligt at lave sin egen is med wauw-effekt, og så smager hjemmelavet is fantastisk. Lykken er is er den perfekte bibel for alle iselskere, skrevet af de to superpopulære bloggere Anne au Chocolat og Maja Ambeck Vase.



Maja Ambeck Vase og Anne au Chokolat var et stærkt team da de udgav 'Lykken er chokolade', nu er de så tilbage med en ny udgivelse 'Lykken er is', og denne anden bog er mindst ligeså mundvandsløbende at se på som den forgående.

Jeg elsker hjemmelavet is - men da jeg fik bogen til anmeldelse, var min ismaskine lige gået i stykker, så jeg har kun forsøgt mig med parfait is og en hurtigrørt  frosen-banan / hindbær is, indtil jeg får anskaffet mig en ny og forhåbentlig bedre ismaskine. Så jeg kan prøve endnu flere opskrifter.

Isene var gode og vellykkede (synes jeg selv) og kogebogen er utrolig nem at gå til. Jeg elsker især at man ved hver opskrift kan se om det er Maja eller Anne der har lavet den. Noget der nok især er sjovt for dem der ligesom mig har fulgt Maja og Annes blogs.












'Lykken er is', indeholder alle type is, ligefra ispinde, til islagkager, parfait, sorbet, almindelige flødeis og andre isdesserter.

Så det her er helt sikkert en kogebog der er en must buy for alle der elsker at lave smagsrige hjemmelavet is. Jeg har i hvert fald ikke set en mere vellykket en af slagsen. Jeg elsker at den både indeholder nogle eksperimenterende istyper, men også de klassiske og dem der kan imponere. Alle sammen med den gode smag i centrum. Skøn kogebog!
 

 

 


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig