onsdag den 29. juli 2015

Store små løgne






Store små løgne

Forfatter:
Originalsprog: Engelsk, Big Little Lies
Målgruppe: Voksne
Genre: Realisme, mysterium/thriller
Udgiver: Politikens Forlag






Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret
 


Store små løgne er et skarpt portræt af ex-mænd og deres nye koner, mødre og døtre, skolegårdsskandaler - og de små farlige løgne, vi fortæller os selv for at klare hverdagen. Store små løgne følger tre kvinder, som har hver sine udfordringer. Da Madeline og Celeste tager Jane under deres vinger, har ingen af dem nogen ide om, hvor meget det vil ændre og påvirke deres liv.



Jeg elskede ‘Liane Moriarty’s Min mands hemmelighed’. Den var intet mindre end genial, så jeg var rigtig spændt på den her bog, men jeg var slet ikke i tvivl om at jeg ville elske den. Det gjorde jeg også! ‘Store små løgne’ var mindst lige så genial! Slutningen var ikke helt så epic, men til gengæld var karakterne stærkere.

Liane Moriarty skriver om mennesker, og det er hun helt igennem fantastisk til. Hun er faktisk den bedste i sin genre. Den del kan hun bedre end f.eks. Jojo Moyes og mange af hendes andre talentfulde kollegaer. (Af dem jeg kender i hvert fald)

Liane Moriarty skaber her et mesterfyldt spindelvæv som trækker tråde i alle mulige retninger, men som til sidst fremstår overraskende hel og smuk og ikke mindst efterlader en eftertænksom.

Jeg elsker hendes tema i den her bog: mødre. På godt og ondt. Om dem der er hellige, om dem der ses op til og dem der ses ned til. Om at mødrene på sin vis skaber en endnu større ‘børnehave’ imellem hinanden end den børnene går i.

Genial intet mindre. Det er absolut en af de bedste bøger jeg har læst i år.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig