onsdag den 26. august 2015

Den døde skov




 

Den døde skov

Forfatter:
Serie: Hejmsøgt #2
Genre: Gys
Målgruppe: 12+
Udgiver: Gyldendal







Læst på Mofibo


Den døde skov er anden bog i Hjemsøgt-serien om den 15-årige Isabella og hendes venner og klassekammerater, Lærke, Asif og Noah. Det er snart halloween, og Noahs clairvoyante farmor har advaret om, at en fare fra skoven truer byen. En aften forsvinder Asif pludseligt, mens han er i gang med at filme i skoven, og da den paranormale forsker, Marie Shelby, samtidigt fyres under mystiske omstændigheder fra Isabellas mors arbejde, og også en psykiatrisk patient forsvinder sporløst, fornemmer Isabella en grum sammenhæng.


Handlingsmæssigt synes jeg ikke så godt om ‘Den døde skov’ som jeg gjorde det med ‘Pigen på loftet’. Den var ikke nær så uhyggelig og det var som om den ikke var uddybet nok. Handlingen er mere reaktioner end opsøgning på hvad der sker, og det er synd for det synes jeg er noget af fornøjelsen ved denne type historier.

Dog synes jeg personerne kommer mere til deres ret nu. Når jeg kigger tilbage virkede de en anelse skingre i den første bog og ikke helt deres alder. Det synes jeg mere de virker til at være nu. Der bliver også ligget en masse hints der gør at jeg er spændt på at læse hvad der sker i den næste bog ‘Djævlekulten’.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig