tirsdag den 25. august 2015

Soulprinsen


 

Soulprinsen

Forfatter: Fredrik Brounéus
Genre: Fantasy / Sci-fi
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Turbine forlaget
Mit cover design








En nat bliver den 18-årige George vækket af en banken på døren, og udenfor står hans nyligt afdøde bedstefar. Han er kommet for overdrage en livsvigtigt opgave til George.

Fra det tidspunkt er intet som før. Pludselig dukker der også en tibetansk munk op, Tenzin, som siger, at han skal guide George på rette spor og hjælpe ham mod hans fjender. Sammen med Tenzin og veninden Kaisa hvirvles han ind i en hæsblæsende jagt efter noget, der skal redde alle sjæle i verden - ja, faktisk hele jordkloden.


 
Soulprinsen var ikke en bog for mig - jeg føler ikke rigtig historien har et ordentligt fundament, eller grundlag og det gør læsningen en smule tam for mit vedkommende. Men eftersom den har vundet en pris (Sir Julius Vogel Award), så er det tydeligvis ikke noget alle er enige med mig i.

Mange af ideerne i bogen er meget gode, men jeg synes nogen bliver trukket for langt ud og bliver lidt platte - hvorimod andre synes jeg tilgengæld godt måtte være blevet uddybet noget mere. Det absolut bedste ved bogen er den vildt morsomme tibetanske munk Tenzin. Hovedpersonen George derimod finder jeg en smule flad.

Generelt er der rigtig meget humor i bogen, og det er helt sikkert også den som løfter handlingen, og gør bogen underholdende. Handlingen er primært actionpræget, men det tager et stykke tid før den rigtig kommer i gang. Slutningen har jeg det lidt svært ved at indfinde mig med, da jeg ikke synes at den passer til historien.




SHARE:

2 kommentarer

  1. Øv, at handlingen er lidt tør.. Forsiden er dog virkelig flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :0) Det er jeg virkelig glad for du synes.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig