fredag den 25. september 2015

Forbandelsesbryder



 
Forbandelsesbryder
Forfatter: Gail Carriger
Serie: Soulless #2
Originalsprog: Engelsk
Genre: Fantasy - steampunk -humor
Målgruppe: YA og opefter
Udgiver: Tellerup







Tak til Tellerup for anmeldereksemplaret



Alexia er bestemt ikke tilfreds med sin ægtemand, varulvealfa og greve af Woolsey, da han uden varsel stikker af til Skotland og efterlader hende med et helt regiment soldater der er ved at slå lejr i deres forhave. Endnu værre bliver det, da hendes veninde, Miss Hisselpenny, forelsker sig og bliver forlovet ... med to forskellige mænd. Samtidig rammes Londons overnaturlige af en mystisk påvirkning som gør dem dødelige.

Jeg har haft lidt læsetørke, eller problemet har nærmere været at jeg ikke kunne finde ud af hvad for en fantastisk bog jeg skulle læse videre på, for jeg kom i gang med at læse fire samtidig som jeg var stortset lige grebet af, og det var en dårlig cocktail.

Så greb den her bog ind og det var lige hvad jeg havde brug for. For den er fyldt med sjov og ballade, og hvis der er noget den ikke gør, så er det at tage sig selv seriøs. Hvilket bare er dejligt forfriskende. Så den var lige hvad jeg havde brug for, for at komme ud af det læsehul jeg befandt mig i.

'Soulless #1' er bedre end 'Forbandelsesbryder', men 2'eren står ganske godt på egne ben. Jeg elsker London stemningen og steampunk universet, men mest af alt så elsker jeg virkelig humoren, som kommer til udtryk på rigtig mange båder, bl.a. de overdrevne høflighedsfraser, som jo faktisk passer rigtig godt til årstallet, men er en skarp kontrast til det paranormale aspekt og til vores hovedperson, som er en meget selvstændig kvinde.

Jeg var utrolig positivt overrasket over, hvor godt historien var skruet sammen. Så det er ikke bare universet der er godt gennemtænkt, det er også karakternes personlige historier og virke i bogen.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig